A finals de l'octubre passat l'Aurelie i el Franck van muntar una petita botiga d'aire francès, al carrer de Sant Pere. Un simpàtic establiment dedicat a acostar-nos els millors productes de França, en general i de la Bretanya en particular.
Qui ha passejat aquests últims mesos pel carrer de Sant Pere, haurà vist, baixant a mà dreta, un petit establiment que s'hi venen formatges i vins de França. Uns productes "delicatessen" que us transportaran a un país ple de sabors i olors que us sorprendran.
A dins, hi trobarem una selecció de més de 30 formatges artesanals, on els francesos són uns mestres. Hi podem trobar Camembert de Normandia, l'Abondance, Roquefort, Beaufort, Bleu d'Auvergne, Cantal, Comté, Livarot, Mont d'Or, Munster (molt fort), Ossau Iraty (del país basc francès) i una llista molt llarga de diferents formatges, que ells es desviuran per donar-nos les explicacions que ens calguin. Hi trobarem també una àmplia varietat de vins de les diferents D.O. del país veí: Burdeos, Borgonya, Languedoc i Beaujolais per posar-ne uns exemples.
Ens destaquen el Pinot Noir com vi negre de la Borgonya i el Petit Chablis com a vi blanc.
Cal fer esment de les diferents varietats de patés genuïns, salses per acompanyar carns, com la coneguda Ratatouille, elaborada amb verduretes, melmelades artesanals, conserves, i d'altres productes genuïnament francesos, que faran les delícies dels paladars més exigents.
Si sou una mica sibarites, i us agrada el que és autèntic, no deixeu de fer una visita a La Côte D'Emeraude, si més no, per descobrir productes d'unes regions molt riques gastronòmicament, i on podreu deixar-vos aconsellar amb l'extrema cordialitat que desprenen els se-us propietaris.
ARA A PORTADA
-
Terrassa S’obre l’adjudicació dels 51 habitatges de protecció oficial a l'AEG: així funciona la compra per a 75 anys Joan Muñoz
-
Terrassa Ja hi ha data per l’encesa de llums de Nadal: coincidirà amb la jornada de reflexió del 29-N Joan Muñoz
-
Terrassa Fer barri, donar suport al comerç de proximitat i pel camí, menjar: arriba la 10a Festa de la Paella Joan Muñoz
-
Terrassa Nova sala de cinema IMAX al Cinesa del Parc Vallès: “Quan parlem de cinema, parlem d'experiències” Lucas Jiménez
-
Publicat el
14 de febrer de 2020 a
les 18:02