El doctor LLuís Cirera és el cap d’oncologia i hematologia de l’Hospital Universitari Mútua Terrassa
Com està la situació del càncer a Catalunya?
La incidència és la mateixa que en qualsevol país occidental. S’està notant una certa estabilització i fins i tot una disminució en certs càncers.
A l’Hospital Universitari Mútua Terrassa disposeu de tecnologies molt innovadores.
Tenim tecnologia radiològica amb maquinària molt sofisticada que permet diagnosticar i estudiar els tumors de manera molt precisa, com és el cas de la teràpia amb HIFU (ones d’alta intensitat). També hi ha tractaments en biologia tumoral i molecular que han permès que el càncer sigui en la majoria dels casos una malaltia crònica i no una malaltia mortal.
Què preocupa més els pacients al saber que tenen càncer?
Primer de tot, saber si es curarà o no. Després, les seqüeles i, finalment, el patiment de l’entorn.
Aprofitant el Dia Mundial del Càncer, quin missatge voldria donar?
Que estem davant d’una malaltia greu, però que és potencialment curable. Cal perdre la por a la paraula càncer. /
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de gener de 2016 a les 19:45
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa adjudica la redacció del pla per transformar les rieres
-
Terrassa
El pòster del 3 de 10 descarregat, amb el Diari de Terrassa
-
Terrassa
Marc Ribas sacseja la cuina amb la seva nova xarcuteria: "Un lloc amb actitud gamberra, autèntica i orgullosament de pagès"
-
Terrassa
LaFACT impulsa el català i l'empoderament de les dones amb dos nous projectes intergeneracionals
-
Terrassa
Com vas viure la mort de Franco?: “Va ser com si s’hagués mort un gos”
-
Terrassa
Quan el paper va dictar el dol de tota una ciutat: "Murió el Caudillo"