El Centre Cultural Recreatiu de Pineda de Mar va concursar diumenge passat al XLII premi Ciutat de Terrassa de Teatre amb l´obra del filòleg i dramaturg Joan Gallart (Pineda de Mar 1972)" L´home amb qui somien les dones quan somien amb homes", dirigida pel mateix autor.
L´escenari es transforma en el bar La Vaquita per reunir a un grup de noies : l´Aina (Anna Carlota),la Cadence (Anna Camps), la Cèlia (Bàrbara Ferrer), la Irene (Lara Macip), la Marina (Anna Estol) i la Virgínia (Meritxell Alarcon). Es retroben després d´haver coincidit en un taller d´aquests que ara estan de moda titulat "Com oblidar l´home en set dies".
De manera coral o més íntima anem coneixent les diverses personalitats d´aquestes protagonistes, les seves afinitats, les seves incompatibilitats , els seus somnis, les seves frustacions. De sobte , una paraula pronunciada amb l´article equivocat (picada d´ullet de l´autor-filòleg) capgira l´obra.Les actrius surten de la ficció i baixen a la realitat.
Comença una reflexió simbòlica de totes les parts que configuren el teatre: reflexions sobre el públic, trencant la quarta paret i increpant els espectadors perquè s´han emportat els personatges dins el seu pensament; reflexions sobre el text i la direcció , qüestionant les paraules i el valor de les mateixes ; reflexions sobre els actors i les actrius i el rol en el món que representen, un món on totes les persones hi executen el seu paper. La magnífica actuació de les sis actrius , encarregades de transmetre totes aquestes recapacitacions complexes arriba a despertar en l´espectador sensacions, a voltes incòmodes que no et deixen gens indiferent. Vet aquí el secret del teatre! .
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de març de 2016 a les 18:10
Notícies recomenades
-
Terrassa L'escola Pau Vila Dinarès celebra 50 anys
-
Terrassa Plenari de tancament del Consell de la Infància de Terrassa
-
Terrassa Trucades 'spam': d'aquesta manera pots deixar de rebre tants intents d'estafa
-
Terrassa L'Ajuntament asfalta 11 trams de carrers de Terrassa en el que portem de juny
-
Terrassa Un retrat de la nova generació
-
Terrassa Funerària lliura la recaptació del cicle "El cinema i la Mort" a la Fundació Som Ca n'Eva