Ja arriba el fred i el cos ens demana preparacions calentes i aliments reconstituents, energètics i rics en vitamines que ens ajudin a escalfar-nos i a mantenir les defenses fortes com un roure. I les cremes de verdures són ideals per a aquesta època, en què grips, constipats, virus, mocs i altres malalties o afectacions respiratòries ens amenacen constantment.
A més, les cremes són una bona manera d’aconseguir que els nens mengin verdura. Si el que no agrada és el color verd, podem barrejar-hi altres verdures de color clar: ceba, bolets, api... Però també podem ser creatius i jugar una mica. Per exemple: posar un tomàquet o un ou dur enfonsat i dir que cal acabar-s’ho tot per salvar-lo.
I no cal repetir. De cremes, n’hi poden haver tantes com de verdures trobem a la venda. Fins i tot les podem preparar amb el que tinguem a la nevera: pastanagues, espinacs, bledes, carabassa, porros, col, pebrots... El límit està en la nostra imaginació.
De les cremes també destaquen les múltiples propietats i beneficis per al nostre organisme, el que fan que siguin imprescindibles a la taula. Tot i que depèn del tipus de verdures que s’incloguin en la preparació de la crema, en general totes tenen una aportació molt important de vitamines, minerals i fibra, a la vegada que ens mantenen hidratats gràcies al seu alt contingut en aigua. D’altra banda, no contenen greixos, per la qual cosa el seu consum no contribueix a augmentar el colesterol; combaten la retenció de líquids pel seu contingut en potassi, i la majoria aporten una gran quantitat d’antioxidants que prevenen l’envelliment a més d’evitar malalties cardiovasculars.
També destaquen per ser plats amb poques calories i de fàcil digestió. I a més, preparar-les és molt ràpid i econòmic.
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
Publicat el
27 de novembre de 2016 a
les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
L’ACA actua contra l’erosió al tram final de la riera del Palau
-
Terrassa
Aquests són els dos punts de Terrassa amb més avisos per la processionària
-
Terrassa
L’Ajuntament treu bona nota garantint l’accés a la informació
-
Terrassa
La satisfacció per l’atenció primària a Terrassa, molt per sota de la mitjana catalana
-
Terrassa
Els Bombers de Terrassa rescaten persones atrapades en ascensors cada 40 hores
-
Terrassa
Terrassa amplia el record als deportats amb quatre noves llambordes Stolpersteine