Prevenir la insuficiència venosa

Publicat el 16 de juliol de 2017 a les 04:00
Les elevades temperatures dels últims dies, amb tot el seu rigor, són les causants d’un empitjorament de les varius i del retorn venós, el que representa un suplici per algunes persones. La calor pot produir vasodilatació capil·lar i venosa. “És un mecanisme adaptatiu de l’organisme per augmentar la capacitat de desprendre calor i mantenir la temperatura adequada per a les funcions vitals”, descriu el doctor Salazar Álvarez, especialista en angiologia.

Aquest metge cirurgià de varius aconsella l’ús de mitges de compressió lleugeres per a solventar específicament el problema de dolor a les cames. N’hi ha prou amb visitar una farmàcia u ortopèdia de confiança i demanar unes mitges per a l’estiu.

També aconsella prendre flebotònics o medicaments que ajuden a que la paret de les venes s’enforteixi i tingui un millor to i, en conseqüència, disminueixin les molèsties de les varius o edemes.
Els medicaments anti-varius orals o en crema són ideals per a alleugerir les cames pesades i produir una sensació de benestar a les extremitats inferiors.

L’especialista també insisteix en la protecció de la pell amb cremes d’hidratació cutània i protectores solars amb filtre elevat.