No podem baixar la guàrdia contra el mosquit tigre.
Tot i que s'acaba l'estiu i les temperatures ja no són tan altes, "la presència del mosquit tigre es mantindrà fins a la tardor gràcies a una temperatura suau i a la humitat de les pluges d'estiu", diu l'Ajuntament. Per això, recorda que és necessari adoptar mesures de prevenció per tal d'evitar la proliferació d'aquest insecte.
És important, per exemple, que, en tornar a casa després de les vacances, es revisin les zones enjardinades i altres elements con els plats dels testos on es pugui acumular l'aigua, ja que són llocs que s'han d'eliminar per evitar que creixin les larves. En cas de detectar la presència del mosquit tigre, els ciutadans poden contactar amb el Servei de Protecció de la Salut de l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament "per poder localitzar el possible focus de cria i determinar les actuacions destinades a evitar la seva reproducció". El mosquit tigre és transmissor de virus com el zika, el dengue i el chikungunya, que poden provocar malalties a les persones, ja que es contrauen per la picada dels mosquits femella infectats. Per aquesta raó, cal potenciar el seu control amb la detecció i revisió periòdica dels llocs on es reprodueixen. "Davant d'una picada de mosquit tigre és recomanable rentar i desinfectar amb aigua i sabó la zona afectada", apunta el Consistori egarenc.
Així, l'àrea de Medi Ambient recomana buidar o posar cap per avall qualsevol recipient de l'exterior que pugui acumular aigua: joguines, cendrers, gerros, galledes, plats dels testos, etc. També buidar o cobrir els safareigs exteriors i els receptacles d'aigua de pluja setmanalment. És aconsellable evitar acumulacions d'aigua en embornals, zones de drenatge o canals de desguassos; retirant les fulles que s'acumulen a les canaleres de teulats i terrasses.
Una altra acció consisteix en mantenir cobertes les piscines mentre no s'utilitzin, buidar les inflables o similars cada tres o quatre dies, i canviar l'aigua dels plats d'animals dos cops al dia. Cal vigilar les basses, fonts i estanys i, si és possible, buidar-les setmanalment, "així com evitar la presència continuada d'altres objectes que puguin acumular aigua de pluja".
Dades
Arribada. El mosquit tigre és originari del Sud-est asiàtic. L'estiu de 2004 es va detectar per primera vegada a Catalunya
Característiques. El mosquit adult fa entre 2 i 10 mil·límetres. Té ratlles blanques al cap i al cos. És actiu, sobretot, durant el dia i a l'exterior de les cases. Les femelles piquen moltes vegades
ARA A PORTADA
-
Terrassa Llum verda al macropolígon dels Bellots II amb una inversió de 73 milions d'euros Joan Muñoz
-
Terrassa Què es necessita per estudiar a Terrassa?: consulta les notes de tall per accedir a la universitat Arnau Fort
-
Terrassa Quants espectadors van tenir els concerts de Festa Major?: Consulta totes les dades de la diada Joan Muñoz
-
-
Terrassa Un dispositiu policial contra l'incivisme a Sant Pere Nord es tanca amb dues denúncies i 25 identificats Joan Muñoz
Publicat el
02 de setembre de 2019 a
les 21:19
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa revisa les mesures del Pla Alfa davant l'alt risc d'incendi forestal
-
Terrassa
Els ajuts de menjador baixen un 7,9% tot i l’augment de la demanda
-
Terrassa
Terrassa reconeix els nou estudiants de la ciutat distingits per la seva excel·lència a les PAU 2026
-
Terrassa
La Primitiva deixa un premi de més de 44.000 euros a Terrassa
-
Terrassa
Terrassa envia 745 caixes d’ajuda a Veneçuela
-
Terrassa
El Moaré creix amb més creativitat i més interacció