El curs va acabar amb la petició d'un pla de xoc per part de l'Ajuntament per fer front a la demanda d'escolarització de famílies nouvingudes, tant de Catalunya i de la resta de l'Estat com de l'estranger. I ahir, el director de Serveis Territorials, Jesús Viñas, va donar a conèixer algunes de les mesures que s'han acordat i s'implantaran.
La més important és l'obertura de 8 aules "bolet" o grups addicionals a infantil i primària. Aquestes noves línies finalistes (és un grup que comença i acaba tota l'etapa en el mateix centre) s'implanten en els col·legis Abat Marcet, Agustí Bartra, Antoni Ubach, Bisbat d'Ègara, Joan XXIII, Josep Ventalló, Lanaspa i Roc Alabern. El nombre d'aules "bolet" (tres més que les que es preveien a finals de juny) són en la seva majoria per cursos intermedis de primària però també n'hi ha de pàrvuls. Les noves 8 s'afegiran a les 4 que ja es van obrir el curs passat.
El director de Serveis Territorials, Jesús Viñas, va argumentar ahir que, contra pronòstic, la davallada d'alumnat a infantil i a primària no és tan notable com es preveia anys enrere. El motiu és que ha remuntat la matrícula viva i hi ha molta mobilitat interna, del país i d' altres comunitats, i també de països forans. I, en aquest sentit, significà que Terrassa és una de les ciutats més actives en aquest fenomen.
Viñas va defensar que la creació de grups addicionals és una solució adequada. "Tenim moltes aules amb ràtios al límit. El què fem és obrir nous grups i rebaixar ràtios allà on es dispararia molt l'escolarització. Creiem que és una bona alternativa perquè fem una redistribució més equitativa". El director de Serveis Territorials també va subratllar que aquesta vegada s'ha fet una distribució més àmplia en el mapa per no concentrar la matrícula vivia en escoles determinades i augmentar la segregació. "És una mesura que ha pres la comissió que es cuida d'aquestes demandes i d'adjudicar les places i, per tant, és de consens". El director de Serveis Territorials, va anunciar aquest nombre d'aules "bolet" en la presentació de les dades i novetats del nou curs que començarà el pròxim dijous, 12 de setembre, després de la Diada de Catalunya.
Més de 30 mil alumnes
Aquest dia serà molt especial pels que cursen infantil, primària i ESO, que són dels primers a tornar a l'escola. En el conjunt de les tres etapes s'han matriculat uns 31.930 mil alumnes, que cursaran els seus estudis en centres públics, concertats i privats. D'aquest número hi ha 2.068 que estrenaran el P3 i 2.596 que començaran el 1° d'ESO. Pel que fa a la comarca del Vallès Occidental, hi haurà un total de 134.538 alumnes a infantil, primària i secundària. Del col·lectiu, el 65,84% estudiarà a centres públics i la resta a concertats (31,43%) i privats (2,73%).
Serveis Territorials estima que hi haurà unes ràtios de mitjana per aula molt apreciades. "La previsió és que tinguem 14,92 alumnes per mestre a infantil i primària i 10,80 alumnes per professor a secundària. Són ràtios europees perfectament homologades. De vegades es fan discursos de massificació de les aules que no corresponen a la realitat", va manifestar Viñas. A propòsit de les plantilles en la pública, el director de Serveis Territorials també es va sentir optimista. "Hi ha un augment a la comarca de 134 docents", va destacar. En total hi haurà 8.902 professiona a la pública al Vallès Occidental.
ARA A PORTADA
-
-
L'Ajuntament treballa per habilitar dos solars i el pàrquing de l'Esclat pels vehicles afectats per l'incendi de Can Boada Joan Muñoz
-
VÍDEO | El crit d'ajuda d'un comerç de la plaça Nova: “No esteu robant a una gran cadena, esteu robant a persones” Joan Muñoz
-
-
Terrassa busca la fórmula per protegir el gos Tarzán: "La família d'acollida li ha canviat la vida" Pilar Màrquez
Publicat el
05 de setembre de 2019 a
les 20:44
Notícies recomenades
-
Terrassa
Els comerços de la ciutat esdevindran refugi i punt lila
-
Terrassa
Ja s’ha reparat el primer tram de la galeria de Sant Gaietà
-
Terrassa
Canvi d’horaris a l’L3 per tornar a la puntualitat i “fer la millor xarxa d’autobús pel col·lectiu de la ciutat”
-
Terrassa
L'Antic Poble de Sant Pere s'omple de gresca en la històrica primera Diada de Nans i Capgrossos
-
Terrassa
MútuaTerrassa obre les portes als futurs residents amb 71 places de formació especialitzada
-
Terrassa
El foc del Bitxo torna a encendre la riera del Palau amb la segona edició del Corretorrent