Hi haurà una regidoria específica, dotada amb personal i recursos, que s'encarregarà de pensar exclusivament en el present i el futur de les dues grans rieres de la ciutat. Tot i que encara no s'ha visualitzat, l'equip de govern reitera que aquesta és la seva intenció. La redacció dels pressupostos municipals per al 2020 s'albira decisiva per a posar en marxa aquesta nova maquinària.
El líder d'ERC i primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament, Isaac Albert, assegura que l'executiu ha de ser capaç de "tenir projecte i alguna actuació feta o començada" al voltant de les rieres en acabar el mandat. La regidoria de les rieres, matisa, "ha d'anar més enllà del cobriment o no" de les lleres. Albert creu que no serà possible recuperar el macroprojecte de cobriment de la riera del Palau. "Segurament", assenyala, sí que serà possible cobrir un tram d'aquesta llera, "el més pròxim a Poble Nou i Can Boada", però les inversions a les rieres a mitjà termini "no han de centrar-se únicament en això".
Albert considera que és important que hi hagi un servei concret de l'Ajuntament "que pensi en clau de rieres". Les rieres "tenen un impacte molt gran en molts barris de la ciutat i generar una gran preocupació", però, en canvi, "no tenim una estructura municipal que situï les rieres en el centre" de l'acció política. A més, és necessari, continua, tenir un interlocutor amb l'ACA de forma periòdica.
Actuacions molt pensades
El líder d'ERC, ara en el govern, està convençut que el bipartit acabarà el mandat "tenint un projecte clar per a les rieres i actuacions molt pensades", però, de moment, a l'espera de la presentació del Pla de Mandat i la redacció d'un pla d'inversions a quatre anys vista, prefereix no avançar-les.
"Hem de generar projecte i fer actuacions molt pensades. Per fer res a la riera de Les Arenes, un parc, per exemple, hem de prendre decisions molt més amunt de Matadepera. Hauríem d'aconseguir fer un desviament de la llera perquè l'aigua no baixés com baixa quan hi ha aiguats i així poder plantejar fer actuacions que millorin estèticament la riera", remarca.
ARA A PORTADA
-
Terrassa La criminalitat comú continua baixant a Terrassa: descens del 3% en el primer semestre de 2026 Joan Muñoz
-
-
Terrassa L'exfutbolista Albert Luque persegueix i enxampa un lladre al centre de Terrassa Joan Muñoz
-
Cultura i Espectacles Adeu al mític bar Infierno: "Plorarem, però ens ho hem passat molt bé" Javier Llamas
-
Esports Comença la lliga de hockey: Club de Campo i Polo parteixen com a grans favorits Jordi Guillem
Publicat el
19 de setembre de 2019 a
les 20:14
Notícies recomenades
-
Terrassa
Retiren 215 vehicles abandonats durant el 2026: “Ens agradaria que fos un tràmit més àgil”
-
Terrassa
La residència de Sant Pere Nord s'acabarà el febrer
-
Terrassa
El PSC demana una avaluació externa del CAAD de Terrassa: “No és un problema puntual ni de recursos econòmics”
-
Terrassa
Guia per iniciar una vida vegana al Vegan Fest de Terrassa
-
Terrassa
El pla de Terrassa per activar els més grans de 60 anys: una app d'èxit, obsequis i propostes contra l'aïllament
-
Terrassa
Terrassa invertirà 1,4 milions d'euros en un nou paquet d'actuacions per renovar l'asfalt de 20 carrers