Un maltractador ha estat condemnat per abandonar abans d'hora el treball social que havia de fer en compliment d'una condemna. Però la Justícia ha rebaixat la pena a l'acusat perquè el seu procés va durar més del compte: d'haver de pagar 1.440 euros passa a abonar just la meitat, 720 euros.
L'acusat, d'origen dominicà, va ser condemnat a l'octubre del 2010 pel jutjat penal número 2 de Terrassa. El delicte: maltractament. La pena: entre altres, la de 31 dies de treballs en benefici de la comunitat (TBC). El processat es va comprometre a començar els treballs socials en una residència el 23 d'abril del 2013 i acabar-los el 3 de juliol del mateix any.
No ho va fer. El jutjat penal número 2, el mateix que li havia imposat els TBC, va veure el cas i va dictaminar que el reu només havia complert sis de les 31 jornades imposades. I tal incompliment era injustificat. I el va tornar a condemnar, en aquesta ocasió a dotze mesos de multa a raó de 4 euros de quota diària per trencament de condemna.
La seva defensa va apel·lar la sentència, al·legant error en l'apreciació de la prova i prescripció dels fets. L'Audiència Provincial rebutja aquests motius, però sí que constata que la causa va estar paralitzada durant més de tres anys, per la qual cosa ha d'estimar-se una circumstància atenuant molt qualificada. La pena ha de ser rebaixada en un grau i passa a ser de sis mesos i un dia de multa a 4 euros de quota diària. És a dir, 720 euros.
ARA A PORTADA
-
-
Llargues cues en la reobertura de l'Orxateria Ribera: "Hi haurà gelats que no hem fet mai" Aketza Martín
-
Incendi dels grans al Mercat de Can Boada: quatre vehicles calcinats i una quinzena de dotacions de Bombers Joan Muñoz
-
L'Ajuntament pacta noves millores de la línia 13 a Can Gonteres i recupera la parada d'Iniciativa Redacció
-
- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el
13 de novembre de 2019 a
les 21:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
L’Escola Pia de Terrassa presentarà el seu Batxillerat en una jornada de portes obertes
-
Terrassa
Terrassa promociona la Fira Modernista i la seva oferta turística al saló B-Travel
-
Terrassa
L'estudi de paisatge de la ronda Nord queda desert mentre s'adjudica l'informatiu
-
Terrassa
El CST aposta per la simulació amb escape rooms per millorar la resposta en situacions crítiques
-
Terrassa
Detingut a Terrassa un lladre multireincident que havia robat joies per valor de 200.000 euros
-
Terrassa
Innovacions que marcaran el futur de l’alimentació