Cs vol que Terrassa tingui un jutjat especialitzar en clàusules bancàries abusives, com existeix en altres ciutats espanyoles des del 2017. Llavors, el Consell General del Poder Judicial va decidir crear aquests òrgans davant l'onada de demandes que els venia a sobre a conseqüència de la sentència europea sobre les abusives clàusules sòl del sistema hipotecari espanyol.
Es van crear 54 jutjats especials (un per província a la península, dos a les Balears i dos a les Canàries). Ara, Cs vol que Terrassa també disposi d'un servei d'aquest tipus. Així ho demanarà en la propera junta de portaveus, a on demanarà el suport de la resta de formacions. El portaveu de Cs, Javier González, considera que el Consistori hauria d'instar al Ministeri de Justícia i al departament de Justícia de la Generalitat perquè es creï aquest jutjat especialitzat en clàusules abusives i condicions generals de contractació hipotecària.
Aquest servei beneficiaria també a les poblacions veïnes com Sant Cugat, Rubí o Viladecavalls, entre altres, "evitant així que els ciutadans hagin de desplaçar-se obligatòriament a Barcelona per aquests assumptes".
El regidor assenyala que en aquests dos anys s'han rebut 399.662 demandes, de les quals només s'han resolt un 34,9%. En el primer trimestre del 2019, el 96,32% de les sentències dictades van ser favorables als clients. "Una ciutat com Terrassa necessita disposar d'un servei d'aquestes característiques", remarca l'edil, qui recorda que el Consell General d'Advocacia de Catalunya ha demanat l'ampliació del nombre de jutjats especialitzats que resolguin sobre aquestes demandes, de manera que "no se sobrecarreguin els jutjats actuals, que ja funcionen amb recursos insuficients".
ARA A PORTADA
Publicat el
15 de gener de 2020 a
les 21:26
Notícies recomenades
-
Terrassa
El govern municipal presentarà en audiència pública el pressupost per al 2027
-
Terrassa
Els Castellers de Terrassa descarreguen tres construccions de set al Concurs de Castells
-
Terrassa
El Mental Fest torna a la Plaça Vella per reivindicar una salut mental lliure d’estigmes
-
Terrassa
Comencen les obres per millorar el vial lateral de la plaça de Salvador Espriu
-
Terrassa
Restablerta la circulació de la línia Barcelona-Vallès de Ferrocarrils
-
Terrassa
Terrassa, en risc molt alt de pluges torrencials fins a les 14 hores