El temporal Glòria posa en alerta Terrassa i la seva comarca

Publicat el 20 de gener de 2020 a les 21:50
La jornada grisa i freda del diumenge va ser una bestreta amb puntes de vent, la matinada d'ahir va ser una realitat de vents i danys. Avui, vent i potser la neu.

Els bombers van començar a intervenir el diumenge al matí. A les nou, van rebre una alerta sobre una finestra a punt de caure al carrer de Martín Díez. Al migdia degueren intervenir en un edifici municipal del Centre, en el Vapor Gran, perquè dues peces corrien perill de desprendre's i caure a la via pública. Poc després un pal de la llum es trontollava al carrer de Sever Ochoa i en la de Sant Ignasi va ser necessari sanejar una façana. Els bombers van col·locar brides en una claraboia al carrer de Roger de Llúria a les cinc de la tarda i una hora i mitja després es va esfondrar part d'un mur al carrer de la Torre.

Els bombers van revisar una xemeneia al carrer del Cardenal Cisneros. A les 4.25 de la matinada d'ahir algú va alertar de la caiguda d'uns vidres al carrer d'Alcoi. A les 4.52, una altra trucada avisava d'un fanal tombat sobre un vehicle en la carretera de Castellar. A les nou del matí un test estava a punt de desprendre's al carrer de Vallparadís. Entre les dotze del migdia i les cinc de la tarda els bombers havien atès mitja dotzena de trucades només a Terrassa. A la Regió Metroplitana Nord, a la qual està adscrita la ciutat, la xifra rondava les dues-centes.

Al temporal li han posat el nom de Glòria. L'àrea municipal de Protecció Civil va difondre una alerta per fort vent des d'ahir i fins dimecres al matí, amb perill alt per ahir i avui a la nostra comarca. "Si us heu de desplaçar seguiu els recomanacions i aneu amb molta precaució", deia el comunicat. L'alerta de vent anava acompanyada d'una altra de neu per ahir a la tarda i avui al matí al Vallès Occidental. La cota de neu es situava al voltant dels 200 metres al litoral i prelitoral nord.

Precaució
El diumenge al vespre, Protecció Civil de la Generalitat demanava "extremar la precaució els propers dies per l'arribada del temporal Glòria, que portarà vent, neu, fort onatge i pluja". Estaven en alerta els plans d'emergències per vent, neu i pluja. El temporal afectarà Catalunya fins dijous pel matí. Avui hi haurà vent, molt fort i sostingut, especialment a la franja litoral i prelitoral, "sobretot a les comarques de l'àrea metropolitana de Barcelona".

Avui es preveuen pluges sostingudes i abundoses especialment en les comarques de l'extrem nord-est i comarques interiors de Catalunya central i les de l'extrem sud, a més de la neu que pot seguir precipitant a les cotes altes. Entitats esportives de Terrassa van suspendre ahir a la tarda les seves activitats. La Generalitat ha suspès totes les activitats al medi natural mentre es mantinguin els plans d'emergència.


Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google