A Terrassa vivien i a Terrassa van actuar. Primer perpetraven furts, però es van anar especialitzant en robatoris amb força en comerços. Robaven sobretot articles de luxe. Begudes, per exemple, ampolles de vi valorades en milers d'euros. I "treballaven" a escarada: assaltaven sis o més establiments en un dia. Tres membres de la banda, dos homes i una dona, han estat detinguts i han ingressat a la presó.
Els sospitosos estan acusats de 39 furts, cinc robatoris amb força i un robatori amb violència. Un fet, almenys, el van cometre a Terrassa. Va ser, però, un intent. No van poder consumar el robatori.
La Divisió d'Investigació Criminal dels Mossos d'Esquadra va començar les indagacions al novembre del 2019, quan va saber que durant els mesos anteriors un grup de lladres havia comès un seguit de furts amb un patró molt similar en establiments d'una mateixa cadena de supermercats. Havia actuat a Barcelona i altres ciutats de la província. Els investigadors van identificar uns sospitosos i van confirmar que formaven part d'una banda més àmplia establerta a Terrassa i la capital catalana.
Era un grup primer dedicat a furts que s'havia decantat pels robatoris amb força. Assaltaven els comerços per a sostreure, sobretot, productes de luxe i primeres marques: ampolles de vi i altres alcohols, per exemple. Algunes ampolles estaven valorades en més de tres mil euros. En un dia podien copejar en més de sis llocs. Si eren sorpresos pels treballadors, no dubtaven en usar la violència.
In fraganti
Els tres lladres van ser detinguts in fraganti per la Guàrdia Urbana de Barcelona el 13 de febrer, després d'assaltar dues botigues d'instruments musicals. Es van endur un saxo i dues guitarres.
Els investigadors van determinar que els tres detinguts (dos homes i una dona, romanesos, de 25, 25 i 21 anys respectivament) eran els presumptes autors, també, de 39 furts, quatre robatoris amb força i un robatori amb violència. Ja havien estat arrestats a altres ciutats d'Espanya per catorze robatoris. Ja estan a la presó i els mossos no descarten més detencions.
ARA A PORTADA
-
Diners Inconformistes i compromesos: la Cecot fa una crida a incrementar la productivitat Jordi Guillem
-
Terrassa Sant Pere Nord estrena el parc de la República, que tant ha esperat: “No és només un parc” Pilar Màrquez
-
Terrassa Així serà el nou centre comercial del Carrefour de Terrassa: obres a finals del 2027 amb una transformació per a Can Parellada Arnau Fort
-
-
Terrassa ADENC i BiTer interposen un contenciós contra l'aparcament del Portal de Sant Roc i exigeixen una consulta popular Pilar Màrquez
- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el
26 de febrer de 2020 a
les 21:21
Notícies recomenades
-
Terrassa
Vicenç Villatoro parlarà a LaFACT: "El sentiment de pertinença és una necessitat humana i un valor"
-
Terrassa
Personal voluntari europeu ajudarà entitats de Terrassa
-
Terrassa
El servei de Ginecologia i Obstetrícia del CST, finalista als Premis BSH per l’atenció al part
-
Terrassa
ERC vol 3 milions per a habitatge al pressupost 2027: "Ni línies vermelles ni xecs en blanc"
-
Terrassa
Vols muntar una parada de castanyes? Obert el termini per a entitats i escoles
-
Terrassa
Tornen a circular trens a tota l'R4 després de quatre dies d’afectacions