L'Ajuntament de Terrassa demana als propietaris dels locals ocupats per comerços que apliquin una moratòria en el cobrament dels lloguers per ajudar als botiguers a afrontar la situació derivada del tancament comercial durant el període d'estat d'alarma. El govern municipal compensarà als propietaris amb "una reducció proporcional" de la quota de l'impost de béns immobles (IBI). Ho farà "en funció del temps que duri aquesta mesura", puntualitza.
La iniciativa és una de les mesures acordades pel Comitè de Seguiment d'Emergència reunit ahir al matí de manera telemàtica, en el marc de la fase d'emergència 1 del Pla d'Emergència Municipal i també per l'estat d'alarma decretat pel Govern espanyol.
A partir d'ara, les regidories de Comerç i Serveis Generals i Govern Obert hauran de definir els mecanismes per a l'aplicació de la iniciativa i quins són els passos que han de seguir els propietaris de locals arrendats a comerços per acollir-se a la mesura compensatòria.
Suspensió de les obres
El paquet diari de mesures que adopta la Comissió va incorporar ahir una que pretén paralitzar les obres a la ciutat i especialment les que comportin desplaçaments.
Pel que fa a les obres de promoció privada subjectes a permisos municipals "de qualsevol mena", l'Ajuntament declara la suspensió dels terminis d'execució i estableix que s'executaran només les obres urgents o imprescindibles. Posa com a exemple "els treballs que realitza l'empresa municipal Taigua per garantir el subministre a la ciutat".
La mesura afecta també a les obres de promoció privada que requereixen desplaçaments per la via pública. En aquest cas, el govern "recomana" la suspensió dels treballs i allibera només aquelles que responguin a una urgència i sempre que afecti a la seguretat de les persones.
Aparcament excepcional
El Comitè de Seguiment d'Emergència també ha acordat mesures relacionades amb l'aparcament. A partir d'ara es permetrà l'estacionament durant les 24 hores del dia a trams de la ronda de Ponent i de l'avinguda Béjar.
Per "donar facilitats a les persones usuàries" de FGC, es podrà estacionar al carril dret dels trams de l'avinguda Béjar situats a menys de dos-cents metres de l'estació de Nacions Unides.
Pel que fa a la ronda de Ponent, l'autorització d'aparcament durant 24 hores al dia afecta els trams actualment senyalitzats com a zona d'aparcament en horari estrictament nocturn.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Vint anys del carnet per punts: del "m'han enganxat" al "podia haver passat una desgràcia" Arnau Fort
-
Terrassa Ja es coneix el negoci que ocuparà el local comercial del nou edifici de Sant Pere Arnau Fort
-
Terrassa VÍDEO | Graven un conductor circulant de manera temerària per la carretera de Martorell Alejandro García
-
-
Terrassa L'Ajuntament accelera les obres del carrer d'Arquimedes per intentar escurçar terminis Pilar Màrquez
Publicat el
17 de març de 2020 a
les 21:27
Notícies recomenades
-
Terrassa
L'Ajuntament de Terrassa rehabilitarà les juntes de dilatació dels ponts de Béjar i Francesc Layret
-
Terrassa
Terrassa adjudica per 132.500 euros el repintat de la senyalització viària a Ca n'Anglada, la Cogullada i Torre-sana
-
Terrassa
FOTOS | Per anar fent boca
-
Terrassa
La Llibreria Sant Jordi busca relleu després de 50 anys al servei de Can Palet
-
Terrassa
L'ADF mostra el seu dia a dia al govern municipal des de la nova base d'Els Bellots
-
Terrassa
Amunt i Crits portarà la sardana terrassenca a l’Aplec Internacional d’Estocolm