es residències geriàtriques són punts extremadament sensibles en aquesta crisi de la pandèmia. Els centres que ja han registrat casos positius de coronavirus viuen sumits en la inquietud, a la qual se suma la falta de mitjans materials de protecció. Els que no tenen malalts de COVID-19 viuen igualment en la preocupació permanent. La situació de les residències de gent gran de Terrassa comença a ser dramàtica. Ho admet Mónica Polo, regidor de Gent Gran de l'Ajuntament, que manté un contacte continuat i regular amb responsables dels centres geriàtrics.
L'estat general del sector a la ciutat és greu, però a ningú se li escapa que empitjorarà en els pròxims dies en paral·lel al previsible agreujament de la situació general. Els professionals dels centres transmeten al Consistori "que se senten sols", afirma la regidora.
Sols i deixats, i impotents per a afrontar amb les mínimes garanties uns dies crítics. Els responsables de les residències demanen, sobretot, material. Per descomptat, equips de protecció individual (EPI), però també màscares homologades i guants. També bates.
On no arriben instàncies governamentals amb competències sanitàries, arriba, en part, l'emocionant maquinària de la solidaritat popular. Ahir, l'Ajuntament va fer arribar a residències de Terrassa 2.160 màscares confeccionades per mans de voluntaris. No són d'alta protecció, però segurament d'alguna cosa serviran, sobretot per als residents. La Agrupació de Defensa Forestal (ADF) va ajudar en la distribució del material.
material
Dies enrere el Consistori va repartir altres productes donats per particulars i empreses: guants, alcohol. "Distribuïm el que podem", apunta Mónica Polo, que ha establert una línia de contacte permanent amb les residències locals per a conèixer les seves inquietuds i tractar d'aplacar-les en la mesura del que sigui possible.
Se sap que en alguns centres hi ha ancians aïllats per a evitar el contagi a uns altres. El marge de maniobra davant casos positius no és igual en tots els establiments. Les residències amb grans espais poden afrontar la crisi millor que aquelles instal·lades en espais més reduïts. Per exemple, sense zones enjardinades. Polo va avançar ahir que l'Ajuntament està analitzant les possibilitats jurídiques que li permetin entrar en els edificis i inspeccionar-los. També ajuda en trobar personal especialitzat amb bosses de treball. Algunes residències demanen sanitaris perquè tenen personal de baixa o aïllat.
De moment, a més de mantenir una relació continuada de seguiment, el Consistori ha fet un nou pas: ha inclòs els entorns de les residències en les zones on el servei municipal de Gestió de l'Espai Públic (GEP) farà neteja extraordinària a partir del pròxim dilluns.
L
ARA A PORTADA
-
-
-
Esports El Terrassa FC mostra el seu enuig amb el Girona "B" i la Federació Espanyola per la suspensió del partit de lliga Sergi Estapé
-
Diners La Cecot celebra la unificació dels calendaris de Verifactu i la factura electrònica Laura Massallé
-
Terrassa Comencen les obres per millorar el vial lateral de la plaça de Salvador Espriu Pilar Màrquez
- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el
27 de març de 2020 a
les 21:02
Notícies recomenades
-
Terrassa
Els Castellers de Terrassa descarreguen tres construccions de set al Concurs de Castells
-
Terrassa
El Mental Fest torna a la Plaça Vella per reivindicar una salut mental lliure d’estigmes
-
Terrassa
Restablerta la circulació de la línia Barcelona-Vallès de Ferrocarrils
-
Terrassa
Terrassa, en risc molt alt de pluges torrencials fins a les 14 hores
-
Terrassa
La mobilitat ferroviària es recupera progressivament després del temporal
-
Terrassa
Bogeria i grans cues per menjar a un euro: així ha estat l’obertura d'una famosa cadena de "fast food" halal a Terrassa