Tots els grups polítics amb representació municipal van consensuar una proposta de resolució per l'aplicació de mesures per la reactivació econòmica de la ciutat. Malgrat que inicialment cada formació presentava una proposta al respecte, es va arribar a un acord per defensar un model unitari.
La postura, a més, s'inscriu en la voluntat de treballar en una direcció en el pacte de ciutat que els partits han acordat. La proposta de resolució parla d'activar de forma immediata el calendari d'accions per concretar mesures fiscals urgents per facilitar l'activitat econòmica, promoure la primera setmana de juny una reunió amb els responsables econòmics de l'ajuntament per prendre les decisions polítiques oportunes i aplicar bonificacions i exempcions a les taxes de les activitats econòmiques minoristes no essencials.
"L'equip de govern i l'oposició tenim la voluntat que els efectes de la pandèmia siguin el menys greus possibles", va dir Miquel Samper, de Junts per Terrassa. "Hem viscut una primera fase d'ERTOS, viurem una segona d'ERES i hi ha una previsió de 50.000 concursos en empreses, que és sinònim de tancament. Volem reduir aquest impacte."
Javier González, de Ciutadans, va recordar que el pacte de ciutat "no és una idea menor". Va admetre que en el futur immediat "no hi haurà miracles, però cal fer una bona reflexió sobre les possibilitats de la ciutat, que són moltes". Isaac Albert, d'Esquerra Republicana, va afegir que l'equip de govern dona molt valor al pacte de ciutat. "Trobar espais de confiança és important".
Amadeu Aguado, del PSC, va dir que els sectors més afectats per la crisi "necessiten aquestes ajudes" i que els municipis han d'expremer totes les seves possibilitats. "Tenim focalitzades les afectacions en aquesta crisi. I l'esforç fiscal és més necessari que mai. En això, els ajuntaments tenen un paper a jugar. En el pacte de ciutat, les sigles han de desaparèixer."
Núria Martín, de Tot per Terrassa, va afegir que el pacte de ciutat serà "un bany de realitat" amb el que es podrà donar una resposta a les necessitats col·lectives. "Cal valorar a les persones, han de ser el centre de la nostra actuació. D'aquesta crisi ningú sortirà sol. Ha destarotat els pressupostos i la nostra vida. I caldrà ser molt curosos." L'ajuntament hi ha avaluat en 12 milions d'euros la reducció dels seus ingressos a causa de la crisi.
També va existir bona sintonia entre els grups en un altre tema relatiu a la crisi del coronavirus, arran de la proposta de resolució del PSC de protecció i garantia del dret a l'educació. El regidor Carlos Lázaro va dir que aquest era un tema fonamental en aquests moments. "Demanem un pla de xoc per compensar el sector", va dir. Lázaro va afegir que malgrat que les dificultats del confinament "s'ha fet una bona feina" però que ha aflorat "una situació de pobresa i de precarietat que abans no es veia perquè els nens anaven a escola. Ara s'ha posat de manifest."
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de maig de 2020 a les 20:50
Notícies recomenades
-
Terrassa De nom a nom i de seu a seu: Faktoria
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: Algèria, Laos i el naixement del riu Mundo
-
Terrassa Els Minyons de Terrassa actuaran diumenge a Lloret
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: Berlín, Sevilla i els Dolomites
-
Terrassa El dermatòleg de Terrassa Ramon Grimalt aconsella: "Si vas a la platja, t'has de posar crema als llavis"
-
Terrassa Comencen les obres de l'avinguda del Vallès