Aquest cap de setmanes s'acaba el tall de carrers que es va implantar durant l'estat d'alarma als carrers Ample, Núria, a l'avinguda de Josep Tarradellas, la Rambla Francesc Macià, els carrers Miquel Vives, Sant Tomàs i Colom. Finalitzades les fases de confinament, el govern estudia ara la possibilitat de donar continuïtat al projecte de tall dels caps de setmana en alguns vials.
Amb la finalització de l'estat d'alarma, el volum de persones als carrers s'ha reduït considerablement, motiu pel qual l'Ajuntament ha reconsiderat la mesura i aquest cap de setmana ja no es tallaran els vials.
L'executiu fa una valoració positiva de la iniciativa i ha anunciat que estudiarà donar-li continuïtat de manera selectiva, com farà també Barcelona. Per valorar l'acollida de l'experiència, el govern ha iniciat una ronda de contactes amb entitats veïnals, socials i comerciants de les zones per conèixer la seva opinió.
En el futur, la proposta implicaria mantenir tancats els caps de setmana aquells vials on s'ha detectat una major afluència de persones durant les set setmanes en què s'ha aplicat la mesura.
Lluïsa Melgares, tinenta d'alcalde de Territori i sostenibilitat, anuncia que el seu equip vol "copsar la percepció de la ciutadania, conèixer la seva experiència i saber si veuen positiu que aquesta mesura és pogués repetir a alguns carrers".
Els talls "han permès recuperar l'espai públic, viure'l, gaudir-lo i compartir-lo d'una manera diferent", afirma Melgares.
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de juliol de 2020 a les 20:03
Notícies recomenades
-
Terrassa
El PSC del Vallès Occidental tracta la problemàtica de les notícies falses amb diverses ponències
-
Terrassa
Entren a robar al nou local dels Diables de Sant Pere Nord
-
Terrassa
Acaben els treballs de restauració ambiental del torrent de la Grípia de Terrassa
-
Terrassa
Terrassa, segona localitat catalana on més habitatges públics ha adquirit la Generalitat
-
Terrassa
Casamitjana Mobles: "La botiga era casa nostra i un lloc de tertúlia pels amics"
-
Terrassa
Ferreteria Milar Paloma: "Quan els vapors van desaparèixer, ho van passar malament, però es va haver de canviar el xip"