L'exconseller de Territori, el terrassenc Josep Rull, podrà obtenir a partir d'avui permisos penitenciaris, fins a un màxim de 36 dies a l'any, en complir una quarta part de la condemna de deu anys i mig que li va imposar el Tribunal Suprem pel seu paper en el procés. Rull, actualment classificat en tercer grau encara que suspès a l'espera que resolgui el Suprem
Els permisos alleujaran la situació penitenciària de Rull, qui des del passat 30 de juliol té vetades les sortides de la presó després que el jutge de vigilància penitenciària li suspengués el tercer grau que el Departament de Justícia li havia concedit quinze dies abans, a l'espera que el Suprem resolgui el recurs de la Fiscalia contra la seva semillibertat. En haver suspès el tercer grau, ni Rull ni la resta de polítics empresonats a Lledoners poden de moment beneficiar-se de la flexibilització del seu règim penitenciari mitjançant l'aplicació de l'article 100.2, que fins fa uns mesos els permetia sortir a treballar durant el dia.
Informe previ
Els permisos de fins a dos dies que Rull sol·liciti hauran de ser aprovats pel Servei de Classificació de la Secretaria de Mesures Penals del Departament de Justícia, previ informe de la junta de tractament de la presó de Lledoners, mentre que les sortides d'entre tres i set dies requereixen l'aval del jutjat de vigilància penitenciària.
ARA A PORTADA
Publicat el
01 d’octubre de 2020 a
les 21:05
Notícies recomenades
-
Terrassa
El govern municipal presentarà en audiència pública el pressupost per al 2027
-
Terrassa
Els Castellers de Terrassa descarreguen tres construccions de set al Concurs de Castells
-
Terrassa
El Mental Fest torna a la Plaça Vella per reivindicar una salut mental lliure d’estigmes
-
Terrassa
Comencen les obres per millorar el vial lateral de la plaça de Salvador Espriu
-
Terrassa
Restablerta la circulació de la línia Barcelona-Vallès de Ferrocarrils
-
Terrassa
Terrassa, en risc molt alt de pluges torrencials fins a les 14 hores