Un total de catorze residents i cinc professionals de la llar Serra de l'Obac de Prodis, l'entitat terrassenca dedicada a l'assistència i la promoció de persones adultes amb discapacitat intel·lectual, malaltia mental o paràlisi cerebral, han donat positiu en la Covid-19 i es troben en confinament.
Segons explica a Twitter el gerent de la Fundació Prodis, Dani Jorquera, a finals de la setmana passada "un parell de residents de la llar tenien malestar i una mica de febre; com sempre, vàrem activar els protocols i vam fer les proves ràpides d'antígens a les que ja estem acostumats". Les dues persones que, per la simptomatologia, se sospitava que podien haver-se infectat del virus, van donar finalment positiu. Davant del resultat, Jorquera indica que varen realitzar les proves a la resta dels residents de la llar Serra de l'Obac (la més gran de les que té l'entitat) i, finalment, catorze d'ells s'havien infectat.
Confinats
"Les persones contagiades convivien com a un grup bombolla -assenyalen a Prodis- i es van acabar infectant totes". Una d'elles està a planta de l'Hospital de Terrassa, i "els tretze residents restants es troben confinats a la llar, però sense símptomes", apunta Jorquera.
El gerent de la Fundació Prodis també assenyala, dels cinc professionals que treballen a la llar Serra de l'Obac i han donat positiu en coronavirus, que són asimptomàtics. "Tots ells estan bé i a casa seva, passant els dies de confinament que toquen".
Jorquera afirma a Twitter que "ara mateix no necessitem res, tenim mascaretes i equips de protecció suficients, i molt material per entretenir-nos i fer passar el més ràpid possible, als nostres residents, aquest temps tancat".
Jorquera apunta, a més, que "estem tranquils i serens" i que "les famílies dels usuaris estan informades de tota l'evolució d'una forma permanent". Així mateix, agraeix "a tots els professionals de Prodis per estar activats i a punt, malgrat que per a molts d'ells, aquests eren dies de descans".
ARA A PORTADA
Publicat el 31 de desembre de 2020 a les 15:37
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa agilitza els tràmits per a les beques d’estiu
-
Terrassa
Seguretat i model de creixement, al debat de l’estat de la ciutat
-
Terrassa
Apunten a que Marc Ribas deixarà de presentar el Joc de Cartes i ell ho desmenteix: "No hem parlat res"
-
Terrassa
Terrassa commemora els 25 anys des de l'assassinat de Paco Cano: “L’atemptat va colpejar un país cansat de la violència”
-
Terrassa
El govern de Terrassa impulsa un pacte per la seguretat i reclama els "deures" a la Generalitat
-
Terrassa
Confirmen tres positius més de pesta porcina africana