Ahir a tres quarts d'onze del matí, l'extrem d'un llarg braç metàl·lic i articulat va començar a colpejar els edificis de pisos (de vint habitatges cada un, quatre per planta) dels números 1 i 3 del passatge de la Concòrdia, alhora que un corrent d'aigua ruixava les runes que anaven caient. Podia semblar una pel·lícula de Godzilla i altres monstres japonesos destructors de ciutats, però realment era el començament de la tercera i darrera fase de les demolicions del pla d'esponjament de Ca n'Anglada.
Aquestes demolicions, que cridaven l'atenció d'alguns veïns i passavolants, estaven inicialment programades pel mes de setembre, però la pandèmia i el reallotjament d'algunes famílies les han endarrerit gairebé cinc mesos. Un temps que s'ha aprofitat per a fer alguns treballs previs, com ara el tancament de l'espai, la retirada de la teulada de fibrociment, la descàrrega dels elements estructurals i l'anul·lació de tots els serveis bàsics.
Finalment, ahir, la pala excavadora giratòria muntada per Hercal Diggers, l'empresa a la qual es va adjudicar la demolició, van poder començar l'enderroc d'aquests pisos de l'illa delimitada pels carrers de Jacint Elías, Sant Crispí i Sant Damià i el Passeig de Vint-i-dos de Juliol. Van fer-ho per l'entrebigat, sense debilitar les biguetes. Després, amb el cobert a terra, ja podien enderrocar les parets de tancament. El fet que els operaris ruixessin els blocs durant la demolició responia a la necessitat d'evitar que entrés pols als edificis del costat.
L'any vinent, els últims blocs
Encara quedaran dos blocs de pisos més per derruir en aquesta darrera fase de l'esponjament del barri de Ca n'Anglada. Són ubicats a l'illa que formen els passatges de la Previsió i la Constància, i possiblement aguantaran en peu fins a l'any vinent. A hores d'ara encara s'estan fent els tràmits per a l'expropiació dels habitatges afectats.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Terrassa es prepara per a una possible onada de saquejos: "No permetrem cap acte vandàlic que atempti contra els comerciants" Joan Muñoz
-
-
Terrassa Els Minyons no aconsegueixen el 3 de 10 a Girona i s'han de conformar amb la tripleta màgica: “No estem contents" Joan Muñoz
-
Cultura i Espectacles Més pistes sobre l'assassinat de teatre a la Plaça Vella: "Els lectors volen participar" Javier Llamas
-
Terrassa Dues setmanes d’activitats per posar les cures al centre: "Qui cuida també necessita ser cuidat" Arnau Fort
Publicat el
27 de gener de 2021 a
les 20:58
Notícies recomenades
-
Terrassa
Vox denuncia el PSC a la Junta Electoral per uns fullets sobre les pensions repartits a Terrassa
-
Terrassa
Ramon Grimalt, dermatòleg i divulgador: “Els tractaments contra l’alopècia són una ximpleria”
-
Terrassa
Saps on és... la campana que no vetlla una església?
-
Terrassa
VÍDEO | Uns 25 cotxes amb els vidres trencats i desperfectes al carrer de Granada de Terrassa
-
Terrassa
Espectadors atemorits i complaguts a Les 12 Hores Fantàstiques: "Gaudeixo de la violència i la sang al cinema"
-
Terrassa
Una arriscada persecució policial acaba amb tres policies municipals ferits i dos detinguts a Terrassa