L'Ajuntament de Terrassa ha adquirit 15 bucles magnètics per millorar l'atenció a persones amb dificultats auditives.
Els bucles són un sistema de comunicació per a persones que utilitzen elements de suport per la millora de l'audició (normalment audiòfons o implants coclears). El Consistori els instal·larà a les oficines d'atenció al públic i altres equipaments de la ciutat. A més, l'Oficina Tècnica per a la Promoció a l'Accessibilitat disposarà de dues unitats per tal de donar un servei de préstec de bucles magnètics per a qui ho requereixi. Degut a les restriccions sanitàries, a molts equipaments s'han hagut d'instal·lar mampares que protegeixin tan al personal com als usuaris. A més, l'ús de mascareta dificulta més la comunicació per a les persones amb dèficit d'audició, que sovint s'ajuden de la lectura de llavis. Aquesta situació ha generat una problemàtica i el Consistori vol donar-hi resposta amb els bucles, que emeten senyals magnètiques que l'implant o audiòfon capta.
L'usuari rep la informació directament a la seva oïda. A més, l'aparell redueix el soroll de fons i permet a la persona escoltar directament al seu suport el que capta el bucle. Els equips són portàtils.
ARA A PORTADA
-
El Vapor de Prodis, seleccionat al Premi d'Arquitectura Contemporània de la UE - Mies van der Rohe 2026 Arnau Fort
-
VÍDEO | “Quin fàstic, no es pot ni caminar”: la Font Vella continua enganxifosa tres dies després de la cavalcada de Reis Joan Muñoz
-
L’Andana reacciona contra el fred: "Hem considerat que feia prou fred per ampliar places" Arnau Fort
-
-
Publicat el 28 de gener de 2021 a les 20:56
Notícies recomenades
-
Terrassa
VÍDEO | Ensurt al barri de Sant Pere Nord per un incendi elèctric que no arriba a desenvolupar-se
-
Terrassa
Els Bombers de Terrassa ja compten amb vuit efectius per guàrdia: "Era una reivindicació històrica"
-
Terrassa
El Govern treu a concurs quatre solars per construir un centenar de pisos públics a Terrassa
-
Terrassa
Terrassa retira unes 60 tones de residus de l'Anella Verda i les rieres durant el 2025
-
Terrassa
La mascareta deixa de ser obligatòria als centres sanitaris
-
Terrassa
S'ha acabat el Nadal... i ara què fem amb l'arbre?