Ferrocarrils de Catalunya emprèn una Estratègia de Patrimoni Històric amb l'objectiu d'identificar i preservar el seu fons patrimonial i projectar-lo com una eina pedagògica i com un instrument generador d'activitat cultural i econòmica. La companyia disposa de 79 vehicles catalogats, 2 mil caixes d'arxius amb prop de 2 milions de documents històrics que ara estan en procés de digitalització. També compta amb 30 mil originals de fotografies en el Fons FGC de l'Arxiu Nacional de Catalunya a Sant Cugat i algunes en el Centre de Documentació i Exposició Albert Vilalta, així com originals de material audiovisual (pel·lícules i vídeos) i més de 600 títols catalogats.
Pel que fa als 79 vehicles històrics, estan preservats a les cotxeres de Rubí, Ribes Vila, Clot del Moro, a les estacions de plaça Espanya i Monistrol Vila i al Centre Operatiu de Rubí (COR), a Martorell i a la Nau Manresa Alta, a banda de La Pobla de Lillet.
Durant 2021, FGC farà un pas decisiu en la visibilització del seu patrimoni històric. La companyia valorarà la seva incorporació als circuits de programes pedagògics per a escoles i del turisme cultural.
La companyia disposa d'un total de 14 espais d'exposició a indrets com el Cremallera, a la Vall de Núria, i el 2022 projecta l'obertura d'un nou Espai de la Via Mètrica a Martorell Central. En aquest recinte, que es posarà en marxa el març de 2022, es vol preservar i mostrar el material històric de la línia Llobregat-Anoia de FGC.
En un futur el web del patrimoni de FGC incorporarà arxius digitalitzats amb motiu d'exposicions commemoratives i evolucionarà per esdevenir el museu virtual de la companyia. A banda, la companyia crearà un grup de treball i una unitat de gestió autònoma del patrimoni històric.
ARA A PORTADA
-
Diners Inconformistes i compromesos: la Cecot fa una crida a incrementar la productivitat Jordi Guillem
-
Terrassa Sant Pere Nord estrena el parc de la República, que tant ha esperat: “No és només un parc” Pilar Màrquez
-
Terrassa Així serà el nou centre comercial del Carrefour de Terrassa: obres a finals del 2027 amb una transformació per a Can Parellada Arnau Fort
-
-
Terrassa ADENC i BiTer interposen un contenciós contra l'aparcament del Portal de Sant Roc i exigeixen una consulta popular Pilar Màrquez
Publicat el
09 de març de 2021 a
les 21:54
Notícies recomenades
-
Terrassa
Vicenç Villatoro parlarà a LaFACT: "El sentiment de pertinença és una necessitat humana i un valor"
-
Terrassa
Personal voluntari europeu ajudarà entitats de Terrassa
-
Terrassa
El servei de Ginecologia i Obstetrícia del CST, finalista als Premis BSH per l’atenció al part
-
Terrassa
ERC vol 3 milions per a habitatge al pressupost 2027: "Ni línies vermelles ni xecs en blanc"
-
Terrassa
Vols muntar una parada de castanyes? Obert el termini per a entitats i escoles
-
Terrassa
Tornen a circular trens a tota l'R4 després de quatre dies d’afectacions