- El tradicional “l’ou com balla” torna a commemorar el Corpus
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de juny de 2021 a
les 07:55
Actualitzat el
04 de juny de 2021 a les
10:39
Amb motiu de la festa del Corpus Christi, aquest dijous es va dur a terme la benedicció i la inauguració de la font de “l’ou com balla” . L’acte tradicional i de religiositat popular va tenir lloc a l’atri de la Catedral del Sant Esperit, a la Plaça Vella. La benedicció va ser presidida per Salvador Cristau, bisbe auxiliar de la diòcesi de Terrassa. El bisbe titular, Josep Àngel Saiz Meneses, està preparant la seva marxa de Terrassa, doncs ha estat nomenat arquebisbe de Sevilla. L’any 2016 es va recuperar aquesta tradició de simbologia eucarística a Terrassa. “l’ou com balla” se celebra a diverses poblacions de Catalunya coincidint amb la commemoració del Corpus, destinada a venerar l’Eucaristia.
El signe de la vida
En paraules de Salvador Cristau, “l’ou com balla” és “el signe de la vida, el signe de la vida de Jesús, i ens recorda que Déu ens estima i que ens ha donat vida; per tant, Déu és la vida”. Després de fer unes pregàries, es va procedir a la benedicció, quan el bisbe auxiliar va col·locar l’ou sobre el raig d’aigua de la font guarnida amb flors i en uns instants ja va començar a “ballar”, provocant els aplaudiments del públic. Així, “ballant”, romandrà uns dies.
La tradició té origen medieval però va caure en desús fins que el Bisbat de Terrassa la va recuperar el 2016. L’any passat, malgrat la pandèmia, també es va celebrar, tot i que en un format més auster. Diumenge, a les 19 hores, Cristau presidrà la missa de la solemnitat del Corpus a la Catedral.
Notícies recomenades
-
Terrassa
Plaça Mossén Cinto Verdaguer: "D’un somni modernista a la pervivència noucentista"
-
Terrassa
Com tenir el DNI al mòbil: quines avantatges té i com descarregar-lo
-
Terrassa
Els Mossos demanen extremar la prudència al bosc durant la Setmana Santa per contenir la PPA
-
Terrassa
La plaça del Progrés: "És el punt de trobada habitual i un referent per a la comunitat"
-
Terrassa
La manca de direcció del casal de Ca n’Aurell deixa a l’aire 31 tallers
-
Terrassa
El grup escolar Torrella: "Va ser un dels centres educatius emblemàtics de Terrassa"