Comencen les obres per millorar el drenatge del carrer Franc Comtat
Terrassa
Els treballs s’han iniciat aquest dimarts, amb una durada prevista de 4 mesos
- Comencen les obres per millorar el drenatge del carrer Franc Comtat
ARA A PORTADA
-
Terrassa El temporal deixa prop de 100 litres per metre quadrat a Terrassa i una vintena d’incidències Alejandro García
-
-
Esports La Federació Catalana de Futbol suspèn la jornada per l'alerta vermella meteorològica Sergi Estapé
-
Terrassa Rodalies suspèn tot el servei excepte als trams de línies fora de la zona de risc Sergi Estapé
-
Terrassa Rostisseria Roc Blanc, botiga de barri: “Dit pels mateixos clients, tenim el pollastre a l'ast més barat de Terrassa” Alejandro García
Publicat el
24 de novembre de 2021 a
les 15:28
Actualitzat el
24 de novembre de 2021 a les
18:42
Ja s’han iniciat les obres del projecte de millora del paviment i drenatge del carrer del Franc Comtat amb el carrer d’Osca. Els treballs consisteixen en eliminar el pas elevat del carrer d’Osca que pacificava el trànsit, però incrementava el pendent transversal; adequar el nivell de la calçada de la cruïlla amb el carrer d’Osca per canalitzar les aigües de pluja; modificar el perfil de la caixa de paviment per tal de millorar el pendent transversal i així facilitar que l’aigua pugui baixar més ràpidament cap a la calçada. També incorporen la millora de la recollida dels baixants pluvials particulars per reduir la quantitat d’aigua a la vorera i, per últim, el reforç de la captació d’aigües pluvials a la xarxa municipal per augmentar la recollida de les aigües a la calçada.
Les obres arriben després que els veïns de la zona han denunciat reiteradament que s’acumula molta aigua a la vorera quan plou amb certa intensitat, fet que dificulta el trànsit a peu i genera incomoditats.
«La urbanització del carrer del Franc Comtat es va realitzar l’any 2018 - explica el regidor d’Obra Pública, Raúl Ibáñez- , en el marc del Pla de Barris, i va consistir a ampliar les voreres, renovar les xarxes de serveis i dotar el carrer d’arbrat i mobiliari. Ara, amb aquestes obres, es millora la recollida d’aigua, ja que en episodis puntuals de pluja hi havia problemes de canalització».
Així, des d’aquest dimarts i fins a finals de desembre, està previst executar una primera fase de l’obra que només afectarà a la vorera i a la zona d'aparcament oest del carrer de Franc Comtat, en el tram que va des del carrer de Felip II fins el número 289 (inclòs), deixant l'accés obert per als usuaris dels guals privats d'aquest vial, des de les 19 h de la tarda fins les 8 h del matí següent. En aquesta primera fase pot produir-se algun tall puntual de trànsit per temes de càrrega i descàrrega de material de l’obra. En aquests casos, sempre sesenyalitzarà prèviament per alertar als vehicles que es puguin veure afectats per aquest tall puntual.
Està previst iniciar la Fase 2 del projecte el 10 de gener, i s’allargarà a finals de febrer. En aquest període s'actuarà a la vorera i a l’aparcament de la banda est, així com també a la cruïlla del carrer del Franc Comtat amb el d’Osca. Durant aquest temps es produirà una afectació de trànsit a la cruïlla del carrer del Franc Comtat amb el d’Osca, de manera que el carrer d'Osca quedarà obert només per a l'ús del veïnat, i els vehicles es desviaran cap al carrer de Gandia, on podran girar cap al carrer del Franc Comtat o cap al carrer de Felip II.
La darrera fase de les obres començarà a finals de febrer o bé inicis de març i la durada aproximada serà de dues setmanes. En aquesta fase s'actuarà a la calçada del carrer del Franc Comtat entre Felip II i gairebé fins arribar al carrer de Núria. Hi haurà afectacions de trànsit al carrer del Franc Comtat, des del carrer de Felip II.
El projecte d’obres de millora del paviment i drenatge del carrer del Franc Comtat ha estat adjudicat a Asetic, SL per un import de 169.095,87 euros. En total, els treballs tenen una durada prevista de quatre mesos.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Bogeria i grans cues per menjar a un euro: així ha estat l’obertura d'una famosa cadena de "fast food" halal a Terrassa
-
Terrassa
Saps on és... aquest autor aixoplugat en un hexàgon?
-
Terrassa
Terrassa activa el pla d’emergència davant l’episodi de pluges intenses i risc d’inundacions
-
Terrassa
Protecció Civil avisa d'un temporal "excepcional" amb un possible "mini-huracà" i recomana suspendre activitats
-
Terrassa
La Generalitat destina 2,4 milions d'euros per a obres a les escoles de Terrassa
-
Terrassa
El parc dels Catalans busca una nova vida: "Amb quatre retocs quedaria molt bé"