Vistiplau unànime als habitatges i oficines en planta baixa
Terrassa
Els grups han votat favorablement l'aprovació provisional de la mesura, que permetrà transformar en oficines les plantes baixes dels eixos comercials dels barris i els locals d'alguns carrers en habitatge protegit o adaptat
- Vistiplau unànime als habitatges i oficines en planta baixa
ARA A PORTADA
-
Terrassa Llum verda al macropolígon dels Bellots II amb una inversió de 73 milions d'euros Joan Muñoz
-
Terrassa Què es necessita per estudiar a Terrassa?: consulta les notes de tall per accedir a la universitat Arnau Fort
-
Terrassa Quants espectadors van tenir els concerts de Festa Major?: Consulta totes les dades de la diada Joan Muñoz
-
-
Terrassa Un dispositiu policial contra l'incivisme a Sant Pere Nord es tanca amb dues denúncies i 25 identificats Joan Muñoz
Publicat el
26 de novembre de 2021 a
les 10:51
Actualitzat el
26 de novembre de 2021 a les
13:41
El ple ha aprovat provisionalment aquest matí la modificació puntual del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) per l’aixecament de les restriccions imposades als usos dels locals en planta baixa a dos àmbits de la ciutat. Als eixos comercials dels barris, on els propietaris dels baixos comercials podran reconvertir-los en oficines, agències, consultes o entitats bancàries, i a deu trams de carrers del centre, on es permetrà transformar els locals en habitatges, que hauran de ser protegits i/o adaptats. El mes de maig es va votar l'aprovació inicial i el tràmit d'avui permet portar l'expedient a la Generalitat per la seva aprovació definitiva.
La reforma ha pasat el tràmit del ple amb el vot unànime dels grups, tot i que amb recels per part de l'oposició.
Ciutadans ha reiterat la seva proposta de portar la mesura també al centre de la ciutat, que queda exclòs. "La decisio va en la bona direcció per dinamitzar els eixos comercials, però exclou-re el centre nos ens sembla adequat. És on es concentra la demanda de la majoria de bancs oficines financeres, asseguradores ialtres", ha recordat Javier Gonález.
El PSC creu que calia "preservar els locals comercials en cruilla". Si d'aquí uns anys hi ha demanda, opina, "serà pràcticament imposible que retorni d'habitatge a local". Els socialistes també qüestionen la imposició de transformar locals en habitatge protegit o adaptat. "El promotor, que pot triar, escollirà adaptat per que li sortirà més a compte i difícilment construirà HPO", ha apuntat el protaveu socialista, Marc Armengol.
Carles Caballero, regidor d'Urbanisme, ha respost a l'oposició que "si hi ha un lloc on no falten oficines bancàries és al centre" i ha manifestat "la satisfacció que tindriem si els promotors acaben fent habitatge accessible, que molta falta fan a la ciutat. De fet, aquesta era la voluntat", ha dit.
El dictamen s'ha aprovat provisionalment sense cap modificació, superat el termini d'exposició pública. Caballero ha informat que la proposta ha rebut alegacions de particulars que demanaven incorporar més carrers a l'area on es podran convertir els baixos comercials en habitatges, demandes que han estat desestimades.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa revisa les mesures del Pla Alfa davant l'alt risc d'incendi forestal
-
Terrassa
Els ajuts de menjador baixen un 7,9% tot i l’augment de la demanda
-
Terrassa
Terrassa reconeix els nou estudiants de la ciutat distingits per la seva excel·lència a les PAU 2026
-
Terrassa
La Primitiva deixa un premi de més de 44.000 euros a Terrassa
-
Terrassa
Terrassa envia 745 caixes d’ajuda a Veneçuela
-
Terrassa
El Moaré creix amb més creativitat i més interacció