Nous espais de simulació i pràctiques en salut
Terrassa
Inversió de la Fundació Docència Sant Llàtzer
- Nous espais de simulació i pràctiques en salut
ARA A PORTADA
-
Diners Inconformistes i compromesos: la Cecot fa una crida a incrementar la productivitat Jordi Guillem
-
Terrassa Sant Pere Nord estrena el parc de la República, que tant ha esperat: “No és només un parc” Pilar Màrquez
-
Terrassa Així serà el nou centre comercial del Carrefour de Terrassa: obres a finals del 2027 amb una transformació per a Can Parellada Arnau Fort
-
-
Terrassa ADENC i BiTer interposen un contenciós contra l'aparcament del Portal de Sant Roc i exigeixen una consulta popular Pilar Màrquez
Publicat el
26 de novembre de 2021 a
les 07:00
Actualitzat el
26 de novembre de 2021 a les
07:34
La Fundació docència Sant Llàtzer (FdSLL) va inaugurar ahir nous espais de simulació en Ciències de la Salut de Terrassa. Es tracta d’unes noves instal·lacions, situades al carrer Independència, 2, preparades per dur a terme la docència teòric-pràctica i de simulació de l’alumnat de totes les línies docents de l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional (Euit) i del Centre de Formació Professional (CFP) Sant Llàtzer : els graus en Infermeria i Teràpia Ocupacional, cicles d’FP, màsters, postgraus i Formació Continuada.
L’acte d’inauguració va comptar amb la directora, Montserrat Comellas, i el regidor d’Universitats Josep Forn, i va aplegar prop de 60 persones, representants de l’Ajuntament de Terrassa, centres de salut, patronats, universitats i Col·legis oficials entre d’altres. La recepció de benvinguda es va completar amb explicacions i demostracions simultànies in situ sobre la funcionalitat i l’ús dels diferents espais a càrrec del professorat. Les noves instal·lacions disposen de més de 700 metres quadrats amb molta llum natural, un total d’11 aules entre elles un box d’unitat de cures intensives, un quiròfan, dues sales de “briefing” per veure les simulacions pràctiques en temps real, un espai de llits, una aula de creativitat, una aula per treballar adaptacions en situacions de diversitat funcional i una altra de gran format equipada amb tatami.
Afavorir l’aprenentatge
Els espais de simulació i laboratoris permeten la simulació d’entorns situacions reals de treball que afavoreixen a l’alumnat l’aprenentatge de tècniques i posar en pràctica els coneixements i les habilitats adquirides en un entorn segur i controlat. Actualment, prop de 900 estudiants a l’any realitzen les pràctiques en el centre, que té la seva seu central al carrer de la Riba.
Amb els anys, però ha ampliat espais incorporant locals en el mateix carrer de la Riba i a la plaça del Doctor Robert. Temps enrere i amb la previsió de créixer, es va pensar en un trasllat a l’edifici històric de Torrebonica.
Més tard es va desestimar per un problema d’inversió econòmica. Responsables de la fundació consideren també que el nou espai docent a Sant Pere es troba en una ubicació perfecta, pel que fa a les connexions amb el transport públic tant en autobús com en tren a prop de l’edifici principal de la universitat, facilitant la proximitat i trasllat dels i de les estudiants.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Vicenç Villatoro parlarà a LaFACT: "El sentiment de pertinença és una necessitat humana i un valor"
-
Terrassa
Personal voluntari europeu ajudarà entitats de Terrassa
-
Terrassa
El servei de Ginecologia i Obstetrícia del CST, finalista als Premis BSH per l’atenció al part
-
Terrassa
ERC vol 3 milions per a habitatge al pressupost 2027: "Ni línies vermelles ni xecs en blanc"
-
Terrassa
Vols muntar una parada de castanyes? Obert el termini per a entitats i escoles
-
Terrassa
Tornen a circular trens a tota l'R4 després de quatre dies d’afectacions