El PSC insisteix en la creació d'un servei d'atenció psicològica per als joves de Terrassa
Els socialistes consideren insuficient el suport a la salut mental de 3 hores a la setmana que l'Ajuntament implementarà
- El PAR en Dansa balla el "Trencanous"
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
-
Terrassa puja al podi olímpic: la tecnologia darrere de l'històric or de Lucas Pinheiro Laura Massallé
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
Publicat el
19 de gener de 2022 a
les 14:02
Actualitzat el
19 de gener de 2022 a les
15:46
La salut mental dels habitants de Terrassa és una qüestió que preocupa als socialistes, especialment quan aquesta s'ha vist deteriorada des de l'inici de la pandèmia. Per aquest motiu, el PSC ha reivindicat aquest dimecres en una roda de premsa la seva demanda d'un model de servei d'atenció psicològica ciutadana a adolescents i joves entre 12 i 35 anys sense derivació ni cita prèvia que garanteixi una salut mental òptima dels terrassencs.
El PSC ja va presentar la proposta al Ple d'octubre, però l'Ajuntament la va rebutjar, al·legant que ja estaven treballant un projecte similar. L'alternativa municipal ha estat un servei d'atenció psicològica de 3 hores a la setmana per a habitants de Terrassa i d'11 municipis més, mesura que per al PSC és insuficient perquè considera que l'Ajuntament no presta prou atenció a la salut pública.
“Tres hores a la setmana en cap cas arribaran a cobrir ni una mínima part de la demanda d’atenció psicològica d’una ciutat de 224.000 habitants”, ha declarat Javier García, socialista. La proposta que ells ofereixen es basa en un sistema d'atenció psicològica ja implementat a Barcelona i al Vendrell, emprant equipaments municipals i un conveni amb els centres sanitaris per tal de no dedicar només recursos municipals al servei, sinó que comptin amb professionals de la salut d'hospitals privats i altres àrees per fer-ho més viable en matèria econòmica.
De la mateixa manera que l'Ajuntament de Barcelona ha implementat punts d'atenció psicològica a tots els districtes de la ciutat i destinats a tota la població, el PSC proposa que el suport psicològic a Terrassa es situï en diferents punts del municipi i que fos accessible a tothom, de manera presencial i amb més hores d'atenció.
Els socialistes no han pogut detallar el cost que suposaria el servei que proposen, però argumenten que els 7.000 euros que l'Ajuntament dedicarà a les 3 hores d'atenció psicològica a la setmana són insuficients per cobrir tota la demanda. "Lamentem que no es posi la salut mental com a prioritat a Terrassa", ha emfatitzat Javier García.
Notícies recomenades
-
Terrassa
El CET enllesteix l’estructura de la seva seu
-
Terrassa
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any
-
Terrassa
El Mont Perdut és el centre al qual reduiran una línia de primer d'ESO
-
Terrassa
L’ACA actua contra l’erosió al tram final de la riera del Palau
-
Terrassa
Aquests són els dos punts de Terrassa amb més avisos per la processionària
-
Terrassa
L’Ajuntament treu bona nota garantint l’accés a la informació