El nou carril bici entre Terrassa i Sabadell estarà enllestit a finals de 2023
Les actuacions de millora de la N-150, impulsades per la Generalitat i l’Ajuntament, també inclouen la millora dels accessos a l’Hospital de Terrassa i a la zona de la Mancomunitat
- Billet d'FGC reduït per als pensionistes de Sant Cugat que es desplacin a MútuaTerrassa
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
-
Terrassa puja al podi olímpic: la tecnologia darrere de l'històric or de Lucas Pinheiro Laura Massallé
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
Publicat el
04 de febrer de 2022 a
les 14:21
Actualitzat el
04 de febrer de 2022 a les
15:54
El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori preveu que el carril per a bicicletes, vehicles de mobilitat personal (VMP) i vianants que ha d’unir els termes municipals de Terrassa i Sabadell pugui estar enllestit a finals del proper any 2023. La Generalitat ha promogut que l’actuació, recollida al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV), tingui finançament de Fons Europeus Next Generation.
Així es va comunicar a l’Ajuntament de Terrassa, per part de la Secretaria de Territori i Mobilitat del Departament en una reunió celebrada fa uns dies. A la trobada, a la que hi van assistir el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, i la Tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Terrassa, Lluïsa Melgares, es va exposar que s’està acabant la redacció del projecte constructiu de la via ciclista entre Terrassa, amb inici a l’avinguda de Madrid, i el límit amb el terme municipal de Sabadell, que connectarà amb el projecte del tram de la ciutat veïna.
Per al secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, “el Departament ha volgut incloure un important paquet d’actuacions del Pla Específic de Mobilitat del Vallès als fons Next Generation per donar un fort impuls a la mobilitat sostenible i descarbonitzada en aquest territori”. Per a la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, “la millora de les connexions entre municipis que aquestes actuacions comportaran, són una gran notícia, a més amb el valor afegit que va en consonància amb l’aposta de l’equip de govern municipal de promoure una mobilitat activa i de qualitat”.
El recorregut previst per aquest carril, es disposa de diferents maneres segons el tram i el tipus de terreny pel que discorre. Així, es preveu que entre l’avinguda de Madrid i l'Hospital de Terrassa transcorri de forma adjacent a la carretera de Montcada. La connexió entre l'accés al centre sanitari i el vial intern de la Mancomunitat està prevista a través del nou pont a construir sobre el torrent de la Betzuca que connectarà l’hospital amb aquest vial interior i a partir d’aquí seguirà per ell fins a enllaçar amb el projecte del tram de Sabadell, al límit del terme municipal, a l'alçada del Complex Central Ègara dels Mossos d'Esquadra. Entre Terrassa i l’Hospital, es preveu una plataforma independent per a vianants i per a ciclistes o patinets.
A la trobada, Territori va avançar que enguany licitarà la redacció del projecte constructiu de la via ciclista entre Terrassa i Viladecavalls, actuació també recollida al Pla Específic de Mobilitat del Vallès. La Generalitat també ha aconseguit finançament europeu Next Generation per a portar a terme aquestes obres, que es preveuen licitar el març de l'any 2023.
Notícies recomenades
-
Terrassa
El CET enllesteix l’estructura de la seva seu
-
Terrassa
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any
-
Terrassa
El Mont Perdut és el centre al qual reduiran una línia de primer d'ESO
-
Terrassa
L’ACA actua contra l’erosió al tram final de la riera del Palau
-
Terrassa
Aquests són els dos punts de Terrassa amb més avisos per la processionària
-
Terrassa
L’Ajuntament treu bona nota garantint l’accés a la informació