Terrassa, una de les grans ciutats on més es redueix l’atur
Terrassa és un dels municipis de més de 200.000 habitants on l’atur ha baixat més des de l’inici de la pandèmia. Si comparem les dades de febrer de 2020 i les de desembre de 2021, hi ha hagut una reducció d’una mica més del 7%, que ens situa en desena posició a l’Estat i quarta a Catalunya

- Terrassa ja respira el Mundial
ARA A PORTADA

- Laura Massallé
- Redactora a Diari de Terrassa
Publicat el 18 de febrer de 2022 a les 21:02
Actualitzat el 19 de febrer de 2022 a les 12:37
Terrassa és una de les grans ciutats de més de 200.000 habitants de l’Estat on més s’ha reduït l’atur des d’abans de l’esclat de la pandèmia. La ciutat va tancar el desembre del 2021 amb un 7,19% menys de persones desocupades respecte del febrer de 2020. Terrassa tenia a finals d’any 13.083 desocupats, mentre que a l’inici de la Covid en tenia 14.097.
Terrassa és la quarta gran ciutat catalana on més es redueix l’atur en aquest període. Barcelona (-11,29%), l’Hospitalet de Llobregat (-10,58%), i Badalona (-7,26%) tenen millors dades. Pel que fa a l’Estat, Terrassa es troba en la posició número 10 entre les grans ciutats on l’atur ha disminuït més, un rànquing que encapçala Oviedo, amb una disminució del 12,92%.
Pel que fa a sectors econòmics, en nombres absoluts, el que ha reduït més l’atur a Terrassa és el sector serveis, amb 481 persones desocupades menys, un descens del 5,36%. En termes percentuals, però, són el de les persones sense feina anterior, que ha disminuït en un 18,50% (279 persones), i la indústria, amb una baixada del 10,26% (184 persones).
Per la seva banda, en la construcció l’atur s’ha reduït un 3,74%, amb 61 desocupats menys que el febrer de 2020. El sector de l’agricultura té 9 aturats menys, el que suposa un descens del 8,74%.
En qüestió de gènere, l’atur s’ha reduït de forma similar tant en homes (un 7,18%) com en dones (un 7,20%).
Pel que fa a grups d’edat, en menors de 25 anys, ha disminuït un 35,56%, un 40,63% en dones menors de 25 anys i un 30,76% en homes d’aquestes edats. En les persones entre 35 i 44 anys també ha baixat (un 13,54%), però en majors de 45 s’ha incrementat, tot i que lleugerament (un 1,77%).
Els experts indiquen alguns dels motius d’aquesta reducció de l’atur.
L’economista terrassenca Núria Beltran explica que a Terrassa, més de la meitat de la població té més de 40 anys. “El mercat està expulsant molta gent de 50 anys llargs que se’n van directament a la jubilació, que estan a l’atur i que després es jubilen o que estan a l’atur i decideixen fer-se autònoms, de manera que surten de les estadístiques”, diu.
Tot i això, Beltran apunta un altre factor més positiu, la diversificació, com un dels altres motius que poden explicar la reducció de l’atur. “Terrassa és un municipi amb una economia més diversificada que altres. No som una ciutat centrada en un sol sector, nosaltres tenim serveis, indústria i construcció”, diu l’exdirectora gerent de l’Escodi.
“Tenim grans empreses constructores i la construcció torna a tibar”, indica l’economista egarenca. “Tenim molta indústria i aquest és un sector que després de mesos d’aturada per la pandèmia torna a tenir ara una gran demanda i si hi ha un pic de demanda, es necessita mà d’obra”, afegeix.
A més, apunta com un aspecte destacable el fet de comptar amb una “escola industrial des de fa moltíssims anys”. “Tenim un planter destacable, una pedrera de naixement de talent i projectes empresarials que es poden acabar fent grans i de vegades no en som prou conscients”, sosté.
Notícies recomenades
-
Terrassa Renfe ofereix unes 20.000 places de bus per les obres entre Sabadell i Terrassa
-
Terrassa L'Hospital Sant Llàtzer impulsa el projecte de geriatria comunitària
-
Terrassa Catlab, el primer "Laboratori verd i sostenible"
-
Terrassa Terrassa ordena la participació dels voluntaris al centre d'animals