Vista de la plaça de la Cooperativa, a Pere Parres / ALBERTO TALLÓN[/caption]
Els veïns volen reformar la plaça de la Cooperativa de Terrassa
Pere Parres demana un procés participatiu per a la remodelació
- Els veïns volen reformar la plaça de la Cooperativa de Terrassa
ARA A PORTADA
- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el 26 d’abril de 2022 a les 18:30
La deterioració que ha sofert la plaça de la Cooperativa per les obres d’una promoció d’habitatges s’ha sumat als problemes, però els desperfectes eventuals es poden arreglar: aquell parterre derrocat, aquell hidrant arrencat. El que exigeix una intervenció de major importància és la reforma de la plaça, que l’associació veïnal de Pere Parres demanda des de fa anys. Demana un procés participatiu dels veïns i, en un primer esbós de projecte, proposa redistribuir la zona verda i fer un escenari permanent en la zona dura. I posar respatllers en els durs bancs de pedra.
La plaça de la Cooperativa, entre els carrers d’Amadeu de Savoia, del Torrent i de Miquel Àngel, es va obrir fa uns quinze anys. I ja va néixer “sense gràcia”, segons l’entitat veïnal, que porta molt de temps reivindicant canvis que dotin de contingut i caràcter pràctic a un dels pocs espais verds de què disposa el Torrent d’en Pere Parres.
L’associació afirma que el parc infantil és molt limitat a un públic de molt curta edat. “Vam aconseguir que el barressin després d’insistir vuit anys”, assenyala l’entitat. Amb el pas dels anys, l’Ajuntament ha incorporat elements a la plaça, tals que aparells de gimnàstica i taula de ping-pong, i va instal·lar-hi un gronxador adaptat. Els veïns l’havien sol·licitat i el Consistori el va col·locar, però la instal·lació final no complia els requisits adduïts pel veïnat i cap senyal informa de les seves característiques adaptades. “No es pot pujar a ell amb una cadira de rodes”, denúncia l’associació, que ja va realitzar aquesta petició en el Consell Municipal del Districte 5.
[caption id="attachment_400367" align="alignnone" width="700"]
Vista de la plaça de la Cooperativa, a Pere Parres / ALBERTO TALLÓN[/caption]
Vista de la plaça de la Cooperativa, a Pere Parres / ALBERTO TALLÓN[/caption]
Notícies recomenades
-
Terrassa
Finalitza la reforma del Casal Cívic de Can Jofresa amb una inversió de mig milió
-
Terrassa
Propòsits i reptes de ciutat per al 2026
-
Terrassa
El pàrquing del Progrés, líder en rotació de vehicles
-
Terrassa
El Ministeri de Transports invertirà en la conservació de la B-40 al seu pas per Terrassa
-
Terrassa
Aproven inicialment la millora de l’accessibilitat de nou cruïlles de Terrassa
-
Terrassa
Inici d’any clau per urbanitzar Els Bellots II