Botiguers de Terrassa detecten 16 possibles maltractaments a gent gran
Acaba el programa "Parem el cop" de la fundació Alzheimer Catalunya
- Botiguers de Terrassa detecten 16 possibles maltractaments a gent gran
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el
02 de maig de 2022 a
les 19:26
Actualitzat el
02 de maig de 2022 a les
21:26
“Aquest comerç és un espai segur. Escaneja el QR per informar de situacions de maltractament envers persones grans”. Això resa l’adhesiu que molts comerços de Terrassa exhibeixen aquests dies. És més que una enganxina: és el record d’una campanya reeixida , la del Projecte Canals que la fundació Alzheimer Catalunya ha dut a terme a Terrassa com a prova pilot per implicar els comerços de proximitat en la detecció de casos de maltractament a persones grans. Maltractament, moltes vegades, vol dir negligència o manca de cura. El programa, denominat “”Parem el cop”, es va desenvolupar entre octubre del 2021 i març d’enguany en 97 comerços de la ciutat i s’ha saldat amb la detecció de 16 possibles situacions de maltractament que seran derivades als organismes corresponents.
Paco Román està encantat amb l’experiència. És dependent d’una fruiteria de l’avinguda de Jacquard i saluda amb entusiasme Sergi Roldán, educador social, i Lourdes Montes, treballadora social, de l’equip del fundació que ha recorregut desenes de vegades els establiments adherits a la campanya. Sergi i Lourdes han format als comerciants en la troballa de sospites. Quan les tenien, podien emplenar qüestionaris amb la informació disponible que després era enviada a la fundació de manera confidencial.
I llavors la maquinària de detecció es posava en marxa, amb la visita de professionals als domicilis per oferir ajuda (en molts casos els maltractadors són també víctimes de situacions de sobrecàrrega de responsabilitat) i i l’activació de protocols per a la derivació als serveis adequats. “Abans vèiem situacions que no aixecaven sospites. Ara sí. Determinats casos de violència serien erradicats si tots ens impliquéssim en projectes com aquest”, diu el Paco. Marta Rius, responsable d’una merceria del carrer de Prat de la Riba, també ha participat en un projecte que està “molt ben pensat”, perquè el comerç de proximitat és idoni per conèixer algunes situacions. “No costa res fer-ho”, diu la Marta.
Notícies recomenades
-
Terrassa
L’ACA actua contra l’erosió al tram final de la riera del Palau
-
Terrassa
Aquests són els dos punts de Terrassa amb més avisos per la processionària
-
Terrassa
L’Ajuntament treu bona nota garantint l’accés a la informació
-
Terrassa
La satisfacció per l’atenció primària a Terrassa, molt per sota de la mitjana catalana
-
Terrassa
Els Bombers de Terrassa rescaten persones atrapades en ascensors cada 40 hores
-
Terrassa
Terrassa amplia el record als deportats amb quatre noves llambordes Stolpersteine