El programa de protecció del sòl no urbanitzable, en el Banc de Bones Pràctiques
Ha estat distingit com una aportació innovadora que pot servir de referència per a altres ajuntaments o entitats locals
- El programa de protecció del sòl no urbanitzable, en el Banc de Bones Pràctiques
ARA A PORTADA
-
-
-
Podria nevar aquesta setmana a la Mola?: "Si precipita, la cota de neu estarà en 400 o 500 metres" Redacció
-
Terrassa atorga les primeres llicències d’obres per construir habitatges a l’àmbit de Sala Badrinas Pilar Màrquez
-
Comencen les obres de millora del paviment del carrer de Colom entre Bages i la carretera de Montcada Redacció
Publicat el 25 de maig de 2022 a les 15:48
El catàleg del Banc de Bones Pràctiques dels governs locals de Catalunya ha incorporat a les seves iniciatives el Programa de protecció i custòdia del sòl no urbanitzable, un projecte emprès per l’Àrea d’Urbanisme de l’Ajuntament de Terrassa, que ja es pot consultar pels organismes públics interessats a millorar els serveis de la ciutadania.
El Banc de Bones Pràctiques és un servei pioner en el món local, impulsat per la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), la Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals i els ajuntaments de més de 5.000 habitants de Catalunya. El seu objectiu és promoure la millora i la innovació en els governs locals, primant aquelles actuacions que representen una aportació innovadora i de qualitat, que poden servir de model a altres administracions o entitats locals. Els instruments per aconseguir-ho són la difusió d'experiències seguint una metodologia comuna, i la reflexió i l'intercanvi de coneixement sobre polítiques locals. Actualment, Terrassa ofereix un total de 32 propostes dins de les més de 300 que conformen el seu catàleg.
Creat a l’estiu del 2021, Programa de protecció i custòdia del sòl no urbanitzable està impulsat per un equip multidisciplinari que inspecciona i controla les construccions i els usos actuals que se’n fan en aquest entorn natural protegit, que representa el 65% del territori, per verificar si s’ajusten a la normativa. L’any 2021 es va tancar amb una cinquantena d’inspeccions, que van derivar en l’obertura de 26 requeriments a les propietats per construccions sense llicència, per construccions precàries o en mal estat, acumulació de residus o usos indeguts.
https://www.diarideterrassa.com/terrassa/2022/02/28/ajuntament-terrassa-projectes-banc-bones-practiques-governs-locals/
Notícies recomenades
-
Terrassa
Deu places més a l’Andana durant les onades de fred
-
Terrassa
Càritas Terrassa rep el suport de la Fundació ”la Caixa” per impulsar un projecte per a joves vulnerables
-
Terrassa
MútuaTerrassa impulsa la formació de professionals d’Atenció Primària amb un curs d’actualització
-
Terrassa
Terrassa reformula les bases per a subvencions: més agilitat i criteris ètics des del gener
-
Terrassa
19.000 euros per a cinc estudiants del Campus Terrassa
-
Terrassa
Dos mesos més per les obres a la Masia Freixa