Caballero replica als constructors que la rendibilitat caurà "només un 5%"
Terrassa
Acusa al "lobby econòmic de manca de solitaritat" per afrontar el problema de l'habitatge
- Caballero replica als constructors que la rendibilitat caurà "només un 5%"
ARA A PORTADA
-
Terrassa La criminalitat comú continua baixant a Terrassa: descens del 3% en el primer semestre de 2026 Joan Muñoz
-
-
Terrassa L'exfutbolista Albert Luque persegueix i enxampa un lladre al centre de Terrassa Joan Muñoz
-
Cultura i Espectacles Adeu al mític bar Infierno: "Plorarem, però ens ho hem passat molt bé" Javier Llamas
-
Esports Comença la lliga de hockey: Club de Campo i Polo parteixen com a grans favorits Jordi Guillem
Publicat el
21 de juliol de 2022 a
les 16:39
Actualitzat el
21 de juliol de 2022 a les
18:32
El govern de la ciutat ha sortit al pas de les crítiques dels agents econòmics a la decisió municipal d'aplicar la cessió del 30% a habitatge protegit a Terrassa. El regidor d'Urbanisme, Carles Caballero, nega que la mesura no tingui viabilitat a la ciutat perquè farà insostenibles econòmicament les noves promocions. "La rendibilitat de les promocions està entre un 15 i un 20% a la ciutat i baixaria un 5%", comenta Caballero. Així ho prova l'estudi econòmic que acompanya l'expedient urbanístic, un document que el Gremi de la Construcció i les cambres de Comerç i de la Propietat han desautoritzat en considerar que presenta "mancances econòmiques". "Està fet per importants economistes -defensa el regidor- i és rigorós".
El Gremi de la Construcció del Vallès, la Cecot, la Cambra de Comerç i la Cambra de la Propietat diuen que els preus de l'habitatge a la ciutat estan per sota d'altres municipis grans i que la diferència entre el mercat lliure i el protegit és petita, cosa que fa "innecessària" la imposició de la cessió del 30% per HPO. Un argument que "no se sosté- diu Caballero-. Si la diferència és poca, la baixada del benefici també".
El govern de la ciutat veu en "els lobbys econòmics una manca de solidaritat a l'hora d'afrontar un problema que ells no tenen", sosté el regidor. "Cap de les persones que ha comparegut paga hipoteca ni lloguer". El regidor recorda que a Terrassa hi ha "40 mil famílies que paguen una hipoteca i 12 mil que paguen un lloguer". El Servei Local d'Habitatge acumula 5.124 sol·licituds d'un habitatge protegit i "un 32% són joves. Des del govern pensem en el global de la població. Promovem la reserva d'HPO per garantir el dret a l'habitatge de tothom".
L'Ajuntament és propietari de 80 mil metres quadrats de sostre a Terrassa que els constructors demanen que es posi a disposició del sector per a edificat HPO. "Precisament al ple de demà divendres portem a aprovació quatre solars que traurem en dret de superfície perquè les promotores edifiquin habitatge protegit. Ja poden fer cua, com diuen".
L'administració local no comparteix l'argument de la patronal, els constructors i les cambres que, davant l'obligatorietat de cedir el 30% a HPO, els grans promotors renunciaran a construir a Terrassa i buscaran inversions a altres municipis. "Els crido a què ho facin -argumenta Caballero-. A la majoria de municipis no queda sol disponible, està esgotat, cosa que no passa a Terrassa, o bé els preus del sol són molt superiors als de la ciutat".
Demà conclou el termini per a presentar al·legacions a l'avanç de modificació puntual de POUM per a la cessió del 30% d'habitatge protegit. Fins ara, han passat per registre tres al·legacions a l'expedient municipal: una presentada per l'Associació de Constructors de Catalunya, una segona per la SAREB (la gestora d'actius de la reestructuració bancària), i el paquet presentat conjuntament pel Gremi de la Construcció del Vallès, la Cecot, la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis i la Cambra de la Propietat. L'Ajuntament respondrà després de l'estiu les al·legacions presentades en termini té previst obrir a la tardor unes jornades de debat sobre la cessió del 30% d'HPO, en la qual convidarà a participar la societat civil, inclosos els sectors afectats per la mesura.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
El PSC demana una avaluació externa del CAAD de Terrassa: “No és un problema puntual ni de recursos econòmics”
-
Terrassa
Guia per iniciar una vida vegana al Vegan Fest de Terrassa
-
Terrassa
El pla de Terrassa per activar els més grans de 60 anys: una app d'èxit, obsequis i propostes contra l'aïllament
-
Terrassa
Terrassa invertirà 1,4 milions d'euros en un nou paquet d'actuacions per renovar l'asfalt de 20 carrers
-
Terrassa
La IA ens traurà la feina o transformarà la manera com treballem?
-
Terrassa
Els Minyons busquen repetir la tripleta màgica i el pilar de 7 a Valldoreix