La pluja posa en dubte el futur de les rieres
La tempesta d’aquesta setmana va arribar a desbordar part de la Riera de les Arenes, reobrint el debat sobre el seu futur. L’Ajuntament té com a objectiu renaturalitzar alguns espais de les rieres de la ciutat mentre terrassencs i urbanistes analitzen les possibilitats.
- Restablerta la circulació de Rodalies entre Terrassa i Manresa
ARA A PORTADA
Publicat el 20 d’agost de 2022 a les 08:00
Actualitzat el 21 d’agost de 2022 a les 14:05
Les pluges intenses d’aquesta setmana han fet caure més de 60 litres per metre quadrat a la ciutat de Terrassa, que s’han abocat principalment en un dels punts claus de l’urbanisme de la ciutat: la riera de les Arenes. El de dimecres va ser el segon aiguat després del que va caure el 6 d’agost.
L’aiguat del dimecres 17 d’agost va trencar un estiu de sequera a Terrassa. En total, la policia municipal va fer unes 18 sortides durant la tempesta, però les més importants van ser les relacionades amb el desbordament de la riera i el clavegueram. Olot va ser l’única ciutat catalana que va superar Terrassa en litres per metre quadrat. Cap a les vuit del vespre, els veïns de la zona del polígon els Bellots, prop de Can Parellada, van avisar als serveis d’emergències del desbordament del cabal de la riera, que havia inundat la calçada. Aquesta situació va fer aturar totalment el trànsit de l’avinguda del Vallès, tant dels vehicles privats com del transport públic.
Després d’algunes queixes a través de les xarxes socials, l’alcalde Jordi Ballart va explicar mitjançant una piulada a Twitter el motiu pel petit desbordament de la riera: “L’obra no està acabada, falta completar l’escullera allà on hi ha el pou d’ATLL”, defensava Ballart.
Notícies recomenades
-
Terrassa
Sis "tips" pels que sou "Team Halloween"
-
Terrassa
El terrassenc Nico Keenan es perfila com a “primer cavaller” dels Països Baixos
-
Terrassa
Clam al CST per condemnar les agressions a professionals
-
Terrassa
VÍDEO | Detingut a Terrassa un conductor que ha intentat envestir un piquet
-
Terrassa
Un any de la dana: “Ens vam salvar per mig graó, i això és el que compta”
-
Terrassa
Un estudi de la UPC alerta que pluges com les de la dana es podrien repetir d'aquí a 47 anys