Un llibre editat a Terrassa recorda un deportat
Terrassa
Presentació de "La casa del silenci" a LaFACT
- Via lliure a Taigua per a gestionar els comptadors
ARA A PORTADA
-
-
-
Terrassa Estrenat el nou mural a l'Antic Poble de Sant Pere: "Ens hauria agradat que fos el primer" Joan Muñoz
-
Diners Creen una finestra que manté la casa fresca a l’estiu i calenta a l’hivern: estalvia més d’un 35% d’energia Laura Massallé
-
Terrassa Tres centres educatius de Terrassa, entre els 100 prioritaris per climatitzar el 2028 Alejandro García
Publicat el
28 de setembre de 2022 a
les 20:30
“La casa del silenci” no és sols un llibre. És un homenatge i un reconeixement, i un tros de vivències plasmat en 136 pàgines. “La casa del silenci” és l’obra que ha escrit Amàlia Prat-Albareda per explicar la història del seu pare, Pere Prat, un terrassenc deportat al camp nazi de Mauthausen, i de la seva mare, Teresa Albareda. L’autora ha presentat el llibre aquest dimecres a LaFACT.
L'entitat de Terrassa Fundació Torre del Palau ha editat aquest volum en el qual Prat-Albareda desgrana la vida del pare (Terrassa, 1904-Valls d’Andorra, 1959). En Pere, sindicalista destacat, amic de llibertaris, enllaç entre patronal i treballadors, va sortir de casa seva, al carrer del Pla de l’Ametllera, en els anys de convulsions de la Guerra Civil.
Va deixar aquí la seva família, però la seguiria recordant en cartes amoroses. Exiliat, deportat, va recuperar la llibertat el maig de 1945. No podia tornar a Terrassa i va marxar a Andorra, on va refer la seva vida al costat de la Teresa. La parella va tenir dues filles. Una d’elles, l’Amàlia, ha omplert 136 pàgines de memòria.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
El PSC demana explicacions pels convenis de l’Ajuntament amb una entitat investigada per presumpte frau fiscal
-
Terrassa
Cau una xarxa de ciberestafadors que treballava des de Terrassa: més d'un milió d'euros defraudats
-
Terrassa
Restablert el pas de trens de l'R4 entre Castellbisbal i Molins de Rei després de l'atropellament d'una persona
-
Terrassa
El desafortunat comentari de Jordi Wild sobre Terrassa: "El català allà ha de ser com èlfic"
-
Terrassa
Donar sang tindrà premi amb un dorsal per a la Cursa Fanny Sallés
-
Terrassa
La Catedral del Sant Esperit acollirà l’ordenació diaconal de quatre nous servidors de l’Església