Detectat un cas de dengue a Terrassa
Salut s’ha reunit amb els municipis del Vallès coincidint amb la detecció d’una vintena d’infeccions
- Detectat un cas de dengue a Terrassa
ARA A PORTADA
-
Preparen una app per denunciar casos de "bullying" de forma ràpida i anònima: “L’assetjament no s’atura ni un dia” Arnau Fort
-
La Mola estrena la nova Sala Mirador: el cim del Vallès completa la seva transformació Marc Béjar Permanyer
-
El camió de “La meva farmàcia, la meva salut” fa parada a Terrassa per promoure la prevenció i el benestar Joan Muñoz
-
-
Publicat el 07 d’octubre de 2022 a les 21:10
L’increment dels viatges aquest estiu de 2022 i en especial l’augment dels desplaçaments a països on són presents les infeccions transmeses per picades de mosquit, com el dengue, ha disparat els casos de malalties que tenen com a origen l’arbovirus, que transmeten algunes espècies d’artròpodes hematofàgies, com mosques, mosquits o paparres.
Salut Pública ha mantingut aquesta setmana una reunió amb ajuntaments del Vallès Occidental per tractar “de quina manera s’han de dur a terme activitats preventives de control de mosquits”, informen des del departament de Salut de la Generalitat.
La reunió s’ha celebrat coincidint amb la detecció de prop de vint infectats per dengue a la comarca, persones que haurien contret la malaltia aquest estiu a zones endèmiques de països tropicals d’Amèrica central i del sud, de l’Àfrica i de l’Àsia.
És el cas d’un dels infectats de dengue a la ciutat de Terrassa. Es tracta d’un home de 58 anys que va viatjar el mes d’agost a Guatemala. Els símptomes de la infecció van aparèixer a la tornada a la ciutat, on ha patit dues setmanes de febre, dolor muscular i cansament extrem.
La diagnosi del dengue va activar el protocol d’aïllament del pacient, que a hores d’ara ja s’ha recuperat de la infecció i ha tornat a la seva activitat normal.
Dijous, a Catalunya Ràdio, el cap de Salut Internacional de l’Hospital Clínic de Barcelona, el doctor José Muñoz, confirma els casos d’arbovirus, com el dengue, han crescut: “Aquest any hem tornat a veure un repunt important de viatges i, per tant, hi ha hagut molts més casos importats de dengue a Catalunya, perquè hi ha hagut un brot important a Cuba, coincidint amb l’època estival.”
Notícies recomenades
-
Terrassa
La PTP defensa allargar l’R4 fins a l’aeroport del Prat
-
Terrassa
Neix el programa RHIA-VO per impulsar l’ús de la intel·ligència artificial als hospitals del Vallès Occidental
-
Terrassa
60 denúncies en una setmana per no portar el cinturó posat
-
Terrassa
Un investigador de la UPC a Terrassa descobreix la manera de predir els canvis de comportament en sistemes complexos
-
Terrassa
La Jornada d’Actualització en l’Àmbit Pediàtric de MútuaTerrassa celebra 20 anys amb els adolescents com a protagonistes
-
Terrassa
Els Minyons descarreguen el 5de9f i el 2de9fm en una gran actuació a Girona