L’Ajuntament i Mina salven els pous de Terrassa
L’acord entre l’administració i l’empresa evita la plantació d’arbres sobre els pous d’Abrera que abasteixen la ciutat
- La Cecot i CercleMón recapten 15.150 euros per combatre la soledat no desitjada
ARA A PORTADA
-
Preparen una app per denunciar casos de "bullying" de forma ràpida i anònima: “L’assetjament no s’atura ni un dia” Arnau Fort
-
La Mola estrena la nova Sala Mirador: el cim del Vallès completa la seva transformació Marc Béjar Permanyer
-
El camió de “La meva farmàcia, la meva salut” fa parada a Terrassa per promoure la prevenció i el benestar Joan Muñoz
-
-
Publicat el 02 de novembre de 2022 a les 12:12
És més curiós que transcendent. L’Ajuntament de Terrassa i Mina Pública, enfrontats als tribunals per la municipalització de la gestió de l’aigua a Terrassa, han acordat atorgar a l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) el dret de superfície sobre una finca de 20.655 metres quadrats a Can Singla (Abrera), on hi ha els pous de captació d’aigua que abasteixen Terrassa.
La situació és dona després que l’ACA es vegi obligada a compensar, per les obres de millora de capacitat hidràulica del nou col·lector de salmorres fetes al Baix Llobregat, amb la plantació de vegetació a la finca de Can Singla, concretament a una parcel·la que passaria a ser de la seva propietat.
La mesura afectava una infraestructura crítica per Terrassa. Les plantacions podien malmetre les canonades que porten l’aigua a la ciutat, a Viladecavalls, Matadepera i Ullastrell. Davant d’aquest perill, l’Ajuntament de Terrassa ha proposat a l’ACA substituir l’expropiació dels terrenys per un dret de superfície, cosa que l’agència ha acceptat.
L’Agència Catalana de l’Aigua es compromet, en les plantacions compensatòries, a “respectar una franja de tres metres de les canonades d’abastament i conduccions elèctriques” i a “respectar el perímetre de protecció dels pous”.
El ple d’octubre va aprovar el dret de superfície dels terrenys de Can Singla a favor de l’ACA. Ho va fer sobre uns terrenys, els 20.655 metres quadrats de Can Singla, que estan inscrits al Registre de la Propietat a nom de Mina i alhora al Cadastre a nom de l’Ajuntament. Una doble titularitat que forma part del pols l’administració i la companyia lliuren als tribunals. A Can Singla, però, han signat una treva que ha permès arribar a un acord amb l’ACA i salvar els pous d’abastament.
Notícies recomenades
-
Terrassa
La PTP defensa allargar l’R4 fins a l’aeroport del Prat
-
Terrassa
Neix el programa RHIA-VO per impulsar l’ús de la intel·ligència artificial als hospitals del Vallès Occidental
-
Terrassa
60 denúncies en una setmana per no portar el cinturó posat
-
Terrassa
Un investigador de la UPC a Terrassa descobreix la manera de predir els canvis de comportament en sistemes complexos
-
Terrassa
La Jornada d’Actualització en l’Àmbit Pediàtric de MútuaTerrassa celebra 20 anys amb els adolescents com a protagonistes
-
Terrassa
Els Minyons descarreguen el 5de9f i el 2de9fm en una gran actuació a Girona