Comencen les obres del Parc de la República
La primera fase del projecte té un pressupost d'1,6 milions d'euros i un termini d'execució de 10 mesos

- Comencen les obres del Parc de la República
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de novembre de 2022 a les 12:45
Actualitzat el 06 de novembre de 2022 a les 20:33
Amb l'inici de la setmana arriben les obres al parc de la República, que vol arribar a convertir-se en un dels pulmons verds de la ciutat. El projecte, marcat per algunes desavinences entre els veïns, comença aquest dilluns i es preveu que durarà diversos mesos, fins que les tres fases de canvis desemboquin en un espai verd multifuncional de 35.000 metres quadrats.
Ara comença el primer capítol, pressupostat inicialment en 1,6 milions d’euros i que té com a objecte l’obra a la part nord del terreny, delimitat per la rambla de Francesc Macià, l’avinguda del Vallès, el carrer de Provença i l’avinguda de Béjar. En aquest sector nord, de 5.342,85 m2, s’aixecaran un edifici de vestidors, un camp de futbol 7, un talús perimetral i el camí d’accés a la zona esportiva des del parc i uns nous límits de tanca. El termini d’execució és de 10 mesos.
La fase 2 (5.340 metres quadrats), per a la qual encara no hi ha data d’inici, s’executarà entre la biblioteca i el centre cívic i el carrer de Roig Ventura, s’anomena “Amfiteatre i cultura” i inclou un local cultural annex al centre cívic, una actuació al carrer de Roig Ventura i una intervenció entre els equipaments existents i la primera plataforma del parc. El període estimat d’obres és de 12 mesos.
De 15 mesos serà el corresponent a la fase 3, la que afecta a la major part de la superfície: 23.449 m2, amb un pressupost de 2,4 milions. Completarà les plataformes del parc i construirà els camins longitudinals nord-sud, la bassa de reg, els paviments i la jardineria, En la zona de la petanca s’efectuarà el moviment de terres i es plantaran les arbustives del talús que delimitarà aquest sector i els arbres que donaran ombra a les futures pistes.
Malgrat el gran desplegament de fases i la multifuncionalitat del proper parc de la República, alguns comerciants del barri de Sant Pere Nord qüestionen els possibles resultats, ja que el solar actual serveix d'aparcament pels clients dels comerciants, funció que de moment no es contempla. L'Ajuntament espera que l'espai que ha estat durant anys objecte de queixes per l'abocament de residus i el desordre es converteixi en una de les zones naturals més importants de Terrassa.
Notícies recomenades
-
Terrassa VÍDEO | Un incendi al costat de l'estació de Terrassa Est
-
Terrassa Terrassa tindrà un nou refugi climàtic a Ca n'Anglada
-
Terrassa “Feia més de 10 anys que la Generalitat no construïa residències”
-
Terrassa No tanquem per vacances
-
Terrassa En espera de la ronda Nord de Terrassa i Sabadell
-
Terrassa El juliol més plujós des del 1932: "Hauria de ser molt més sec"