Terrassa debatrà els impactes ambientals del tèxtil a l'Ecofòrum'22
Terrassa
El certamen, que se celebrarà el dia 28, s'emmarca dins la Setmana Europea de Prevenció de Residus
- Astronomia al carrer pel 40è aniversari de l'Agrupació Astronòmica de Terrassa
ARA A PORTADA
-
Terrassa Jordi Ballart: "Hem de ser protagonistes d'aquest futur, no simples espectadors" Jordi Guillem
-
Terrassa La tempesta de calamarsa sorprèn Terrassa: "Pedres com a monedes de dos euros" Jordi Guillem
-
Terrassa Baralla a l'estació del Nord de Terrassa: Ferit al cap i detingut després d'una persecució fins a la Rambla Jordi Guillem
Publicat el
15 de novembre de 2022 a
les 15:01
Actualitzat el
15 de novembre de 2022 a les
15:20
A Catalunya, l’avantprojecte de llei de residus estableix la prohibició d’incinerar els residus tèxtils i, tant la normativa europea com l’estatal, marquen que l’1 de gener de 2025 la fracció de roba passarà a ser d'obligada gestió per part dels municipis.
Terrassa compta amb contenidors de recollida de roba des de l’any 2012, que gestiona Eco Inserció, una associació que treballa per a la integració social, el desenvolupament personal i la sostenibilitat. Actualment, hi ha 94 contenidors a la ciutat, amb una ràtio d’un per cada 2.150 habitants. L'any 2019 es van recollir 661 tones de material, l’any 2020, 650 i, l’any passat, 676.
Però encara "calen canvis en el model de producció i consum del sector tèxtil perquè, dins l’industrial és el segon més contaminant i més consumidor de recursos hídrics del món", destaca el regidor de Medi Ambient, Sostenibilitat i Energia, Carles Caballero.
Per això Terrassa l'Ecofòrum’22, que se celebrarà el dilluns 28 de novembre al Vapor Universitari de Terrassa, se centrarà en l'impacte ambiental del tèxtil i inclourà sis ponències i un debat posterior per tractar temes com l'ecodisseny; el Pacte per la Moda Circular de Catalunya, al qual Terrassa s'ha adherit; la gestió del residu tèxtil domèstic i de la roba en desús; el paper de la indústria catalana per liderar aquesta transició i el disseny sostenible.
La jornada s'emmarca dins la Setmana Europea de Prevenció de Residus, que se celebrarà del 19 al 27 de novembre de 2022, i que també està centrada en la gestió dels residus tèxtils. Un dels principals objectius de la iniciativa és promoure accions de sensibilització sobre els recursos sostenibles i la gestió dels residus. Enguany la temàtica escollida són els tèxtils i el tema triat és "Suma’t al repte. Moda circular i sostenible. Generar residus és antiquat!".
A Terrassa, la programació recull activitats organitzades per l’Ajuntament, entre les quals destaquen l’Ecoforum’22, com a jornada tècnica de debat, i un taller de costura creativa que se celebrarà el dijous, 24 de novembre, però també les més de 15
propostes (virtuals i presencials) que han estat organitzades per escoles, entitats, empreses o associacions de la ciutat i que es poden consultar a https://www.arc.cat/agendaewwr/results.action.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Assaig en remull per als Minyons de Terrassa al llac de Vallparadís
-
Terrassa
S'esperen tempestes i baixada de temperatures per divendres a Terrassa
-
Terrassa
FOTOS | Plats de pescadors de la costa
-
Terrassa
Per què els mosquits piquen més unes persones que altres? La resposta és a la nostra pell
-
Terrassa
La calor posa contra les cordes el transport públic: “L’andana és la mort”
-
Terrassa
FOTOS | Pizza marinada amb havaneres a Calella