Els gossos podran pujar al bus
El ple vota la proposta de l'entitat Terrassa Can perquè les mascotes viatgin al transport públic
- Els gossos podran pujar al bus
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
Publicat el
23 de desembre de 2022 a
les 16:29
Actualitzat el
23 de desembre de 2022 a les
22:22
Els gossos podran viatjar en bus a Terrassa. El ple ha votat favorablement aquest divendres a la proposta presentada per Francisco Marín Garrido durant el torn de participació ciutadana, en el que ha intervingut com a representant de la plataforma Terrassa Can i d'un col·lectiu de cinc-centes persones, propietàries de mascotes a Terrassa i usuàries dels pipicans.
El regidor de Benestar Animal, Noel Duque, ha explicat que el reglament de Tmesa que permetrà l'accés dels gossos al bus "serà idèntic al de Ferrocarrils de la Generalitat i Rodalies", on ja es pot viatjar amb mascotes, tot i que respectant unes normes.
Al tren, els gossos poden accedir al transport públic de manera gratuïta "sempre que l'ocupació dels trens no faci modificar aquesta condició". Han de pujar amb morrió i han d'anar subjectats amb una corretja. Els animals més petits han de viatjar dins de cistelles o gàbies i en cap cas poden ocupar un seient.
Pel que fa als gossos considerats potencialment perillosos (PTT), la regulació de FFGC i Rodalies estableix que no poden ser conduïts per menors de 16 anys. La persona que acompanyi el gos ha de dur la llicència i la certificació que acrediti la inscripció al Registre Municipal i l'animal ha de portar morrió i una corretja de menys de dos metres. En el cas dels PTT, només es pot portar un gos per persona.
Francisco Marin ha portat al ple una proposta molt més àmplia, la majoria dels punts de la qual no han prosperat. L'entitat Terrassa Can demanava, entre altres coses, poder registrar els gossos mitjançant empremta dactilar o ADN; unificar els criteris de les zones de lliure circulació i una bateria de millores que el col·lectiu considera "prioritàries" i que, en alguns casos, demana que s'executin durant el primer semestre de 2023.
Durant el ple, el govern ha intentat transaccionar la proposta de Marin, amb l'oferta de crear una taula de treball per a unificar criteris sobre les zones de lliure circulació de gossos i la redacció d'un pla de xoc "durant el primer trimestre de 2023 per resoldre els problemes de seguretat". El representant de Terrassa Can, però, no ha acceptat la proposta. Ha reclamat "compromisos i actuacions concretes" cansat, ha dit, de "demanar que se'ns escolti i no rebre resposta".
Finalment no hi ha hagut acord i, en conseqüència, només ha prosperat un punt de la proposta amb el vot de tot el consistori, el que feia referència a l'accés dels gossos al bus.
Notícies recomenades
-
Terrassa
L’ACA actua contra l’erosió al tram final de la riera del Palau
-
Terrassa
Aquests són els dos punts de Terrassa amb més avisos per la processionària
-
Terrassa
L’Ajuntament treu bona nota garantint l’accés a la informació
-
Terrassa
La satisfacció per l’atenció primària a Terrassa, molt per sota de la mitjana catalana
-
Terrassa
Els Bombers de Terrassa rescaten persones atrapades en ascensors cada 40 hores
-
Terrassa
Terrassa amplia el record als deportats amb quatre noves llambordes Stolpersteine