Prova pilot a la carretera de Castellar per la seguretat dels ciclistes
Terrassa
La Generalitat es compromet a estudiar la proposta de pacificar el trànsit i augmentar la seguretat a totes les vies de Catalunya
- Prova pilot a la carretera de Castellar per la seguretat dels ciclistes
ARA A PORTADA
-
Terrassa Habitatge Terrassa incorpora 35 nous habitatges al parc públic amb la compra d'un edifici al carrer Mallorca Pilar Màrquez
-
Terrassa Detenen a Granollers dues persones més, una d'elles menor d'edat, pel tiroteig contra dos guàrdies civils a Terrassa Lucas Jiménez
-
-
Terrassa El PSC proposa Rosa Sanz per a les generals: “Terrassa i el Vallès Occidental han de tenir una veu forta a Madrid” Pilar Màrquez
-
Terrassa Tanca Tempus Fugit Room Escape: “Ens emportem el record de totes les rialles i moments viscuts” Lucas Jiménez
Publicat el
23 de desembre de 2022 a
les 20:11
Actualitzat el
26 de desembre de 2022 a les
13:31
Poques vegades el ple municipal permet avançar tant en una reivindicació on hi ha implicats col·lectius i diverses administracions. El divendres, l’entitat “Club Deportivo Rcr19”, va portar a l’Ajuntament la reivindicació de pacificar el trànsit de les carreteres per garantir la circulació segura dels ciclistes i la proposta que la Generalitat faci un pas endavant, amb “una prova pilot a la carretera de Castellar, entre el quilòmetre 18,7 a Terrassa i el quilòmetre 17 a Castellar”, va exposar Míriam Pasalodos, una de les fundadores de l’entitat.
Tots els grups es van sumar a la reivindicació del col·lectiu ciclista, però la resposta més rellevant va arribar de la regidora d’ERC Ona Martínez. La política va titllar la idea de la prova pilot d’”interessant” i va explicar que els republicans egarencs s’havien posat en contacte amb Marc Sanglas, secretari de Mobilitat i Logística de la Generalitat, a qui van traslladar la idea de fer servir la carretera egarenca com a banc de proves per millorar la convivència entre cotxes i bicicletes a les carreteres catalanes.
“Ens ha dit que estan d’acord i que procediran a millorar la senyalització de la carretera i en la idea de fer una prova pilot”. La iniciativa correspon al Servei Català de Trànsit, que és qui ha de desenvolupar la proposta. “Sanglàs s’ha compromès a traslladar la idea”, va dir ahir Martínez.
Míriam Pasalodos va ser ahir la veu dels ciclistes terrassencs al ple. Tothom va tenir present durant la seva intervenció l’atropellament del 19 de març a les 7.53 hores, al quilòmetre 28,500 de la carretera de Castellar, on el ciclista terrassenc Raúl Z. M., de 44 anys, va perdre la vida i dos companys, Marc i David, van resultar greument ferits.
“Cal reduir les velocitats màximes, més control i millorar la senyalització”, va dir Pasalodos, que amb el col·lectiu reivindica “vies de prioritat ciclista” a les carreteres.
L’objectiu és crear les condicions per a una conducció segura, “erradicar les actituds d’odi que veiem a les xarxes” i caminar cap a una convivència harmònica a la carretera “i a les ciutats” entre tots els modes de transport.
El Club Deportivo Rcr19 va incorporar a la seva proposta al ple suggeriments de millora també en l’àmbit urbà, com “senyalització amb indicacions clares, millora de la xarxa de carrils bici, unificar la senyalització i sancionar l’incompliment de la normativa per part dels cotxes, les bicis i els patins”.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Dos fons privats se sumen a la recerca de la riuada de 1962: "S'estan mirant d'esgotar tots els camins possibles"
-
Terrassa
Més de 4.500 permisos d’accés a les zones de vianants durant l'estiu
-
Terrassa
Un incendi en un traster amb sauna mobilitza sis dotacions de Bombers
-
Terrassa
Terrassa rebrà tres alertes per risc químic amb un ES-Alert previ
-
Terrassa
Carnet Estiu Adolescent: tot un èxit entre els joves terrassencs: el 96,3% demana que torni l’estiu vinent
-
Terrassa
Vicenç Villatoro parlarà a LaFACT: "El sentiment de pertinença és una necessitat humana i un valor"