Els patinets elèctrics ja no poden pujar al transport públic
A Terrassa, la prohibició no s'aplica als autobusos
- Els patinets elèctrics ja no poden pujar al transport públic
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
Publicat el
31 de gener de 2023 a
les 19:47
Actualitzat el
01 de febrer de 2023 a les
16:11
Aquest dimecres entra en vigor la prohibició temporal, durant sis mesos, d'accedir amb patinets elèctrics al transport públic. La decisió l'ha pres l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) després que un patinet explotés en un vagó de Ferrocarrils el dia 17 de novembre.
Els patinets elèctrics no podran entrar a partir d'aquest dimecres als trens de Rodalies i de FGC, als busos interurbans que gestiona la Generalitat, al TRAM, al metro i als busos de TMB. A cada municipi, són els ajuntaments els que decideixen si apliquen o no la prohibició.
En el cas de Terrassa, l'Ajuntament no aplicarà de moment la prohibició temporal al patinet elèctric imposada per l'ATM. La casuística del transport públic és particular a l'interior dels municipis, on la presència de patinets als busos és anecdòtica i la identificació d'una incidència per part del conductor és molt més ràpida que a l'interior d'un tren, comenten fonts municipals.
Durant els sis mesos que durarà la restricció, els viatgers que es desplacin en patinet elèctric a Barcelona o a l'Àrea Metropolitana podran deixar-lo en els mòduls Bicibiox. El servei gratuït d'aparcament de bicicletes admetrà l'entrada de patinets per facilitar la intermodalitat durant aquest període transitori.
Viatjar amb patinet elèctric en transport públic durant els pròxims sis mesos pot ser sancionat amb una multa de 200 euros. L'ATM ha afirmat que durant els primers dies es prioritzarà informar els usuaris. S'advertirà els viatgers que hagin entrat el patinet elèctric al tren i se'ls convidarà a baixar a la següent parada.
Notícies recomenades
-
Terrassa
L’ACA actua contra l’erosió al tram final de la riera del Palau
-
Terrassa
Aquests són els dos punts de Terrassa amb més avisos per la processionària
-
Terrassa
L’Ajuntament treu bona nota garantint l’accés a la informació
-
Terrassa
La satisfacció per l’atenció primària a Terrassa, molt per sota de la mitjana catalana
-
Terrassa
Els Bombers de Terrassa rescaten persones atrapades en ascensors cada 40 hores
-
Terrassa
Terrassa amplia el record als deportats amb quatre noves llambordes Stolpersteine