
"Terrassa és un oasi en l'ambit de la Justícia"
Entrevista al degà dels advocats dies abans de deixar el càrrec

ARA A PORTADA

- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el 03 de febrer de 2023 a les 19:50
Dir que es prendrà uns mesos de relaxació és agosarat en un personatge tan actiu. El degà del Col·legi d’Advocats de Terrassa, institució que agrupa uns 800 lletrats, sí que afrontarà la vida amb més calma després de vuit anys de mandat que acaben aquest mes.
Vuit anys. Han passat ràpidament? Miro enrere i em dic, buf, vuit anys. Cap endavant semblen molts, però quan els mires cap endarrere, és un moment. Quan s’acostava el final del mandat, pensava: queda un mes, en queda un altre. I el mes ha passat.
Què destaca del conjunt de dos mandats? Sens dubte, les amistats que he fet. Pel fet d’ocupar aquest càrrec he tingut l’oportunitat de conèixer persones de tots els àmbits, des del president fins a advocats de tota Espanya. M’he fet amb els degans dels 85 col·legis. Tot això m’ho hauria perdut de no haver representat una institució com aquesta. No les hauria portat en la motxilla vital. Però per a això has de tenir un plus amb algú en el despatx que et pugui suplir. A vegades havia d’anar a Madrid dues vegades al mes.
Estableix una frontera entre els primers quatre anys i els segons? Hi ha continuïtat. Quatre anys es poden quedar curts i vuit és el període òptim: dos mandats i amb la limitació obligada que tenim a Catalunya, A la resta d’Espanya hi ha degans que fa vint anys que estan en el càrrec. Sempre m’he mogut per il·lusions. Quan, i és lògic, es va perdent aquesta il·lusió natural, és bo marxar abans de perdre-la del tot. Vol dir que ha arribat el moment. La renovació en aquestes institucions és bona per evitar que s’anquilosin.
[caption id="attachment_459165" align="aligncenter" width="467"]
/ NEBRIDI ARÓZTEGUI[/caption]
De què se sent més orgullós? De la defensa dels drets humans. Vam instituir un premi per reconèixer advocats i entitats que destaquessin en aquesta defensa i ja hem arribat a la vuitena edició. També estic orgullós de la reactivació del Grup d’Advocats Joves, la pedrera de pròximes juntes de govern del col·legi. I m’enorgulleixo que la junta hagi instituït torns d’ofici especials que la societat demandava: el d’execucions hipotecàries i el de segona oportunitat. Aquestes matèries especialitzades requereixen professionals especialitzats. Ho considerem necessari perquè molts advocats no especialitzats tenien una certa dificultat en la defensa de persones davant els tribunals. També destaco l’Escola de Pràctica Jurídica, que ofereix el màster d’accés a l’advocacia. Som un dels sis col·legis d’Espanya que el té. I a Catalunya en som l’únic.

Notícies recomenades
-
Terrassa Caye Casas, Capgròs de l'Any 2025 a Terrassa
-
Terrassa Dies inestables amb risc de pluja
-
Terrassa Xavier Casas: “La gent de Terrassa és de bona raça; ara, sempre i cada dia”
-
Terrassa Auditoria per fiscalitzar la ciberseguretat de l'Ajuntament
-
Terrassa “Estic tornant a fer música, no puc parar, soc un malalt”
-
Terrassa Terrassa reforça el servei de neteja i seguretat durant la Festa Major