Victòria inapel·lable del PSC a Terrassa
El bloc de l'esquerra mobilitza més de la meitat de l'electorat a la ciutat, on PP i Vox milloren, però no aconsegueixen donar el tomb

- Victòria inapel·lable del PSC a Terrassa
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de juliol de 2023 a les 22:56
Actualitzat el 24 de juliol de 2023 a les 00:27
El Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) ha tornat a guanyar unes eleccions generals a Terrassa i ho ha fet amb contundència, segons les dades del Ministeri de l'Interior. Amb el 100% escrutat, els socialistes han aconseguit mobilitzar a les eleccions generals del 23 de juliol 37.430 vots ( 36,52%) a la ciutat, on tres de cada deu electors han col·locat a l'urna la papereta liderada per Meritxell Batet.
La victòria socialista ha estat molt superior a la de novembre de 2019, quan el PSC va mobilitzar 25.362 vots i un 22,61% dels vots. Avui la formació ha guanyat 13,96 punts a la ciutat.
Tot i el bon resultat, la candidata egarenca al Congrés, Alba Soldevilla, no viatjarà a Madrid. Ocupava la plaça número 15 a la candidatura de Barcelona, on el PSC ha obtingut 13 escons, vuit més que el 2019. Soldevilla es queda a dues places de ser diputada, un paper que podria jugar si finalment corre la llista durant el mandat.
A Terrassa, el vot d'esquerra s'ha mobilitzat en unes eleccions molt polaritzades. La segona força més votada ha estat Sumar En Comú Podem, que ha aconseguit 16.346 vots, un 15.95%. La formació liderada per Yolanda Díaz a Espanya i per Aina Vidal a Barcelona ha recuperat la segona posició a la ciutat, tot i que mobilitzant a un electorat inferior a de les generals de 2019. Fa quatre anys, els Comuns van ser tercera força amb 18.210 vots i un pràcticament idèntic 16,24% de l'electorat.
Notícies recomenades
-
Terrassa Les sardanes tornen a l’estiu terrassenc amb un cicle impulsat per Amunt i Crits
-
Terrassa BiTer proposa treure les motos de les voreres: "S'ha reduït l'espai per als vianants"
-
Terrassa Terrassa es beneficiarà de suport econòmic de la Diputació de Barcelona per ampliar el parc d’habitatge social
-
Terrassa Set detinguts en operatius policials a establiments i obres de Terrassa, Rubí i Sant Cugat
-
Terrassa VÍDEO | Un helicòpter i diverses patrulles de Mossos al bosc de Torrebonica de Terrassa
-
Terrassa Les Arenes i La Grípia, sense llum des del pas de la DANA: "És inacceptable"