La sequera farà que la collita de raïm sigui un 50% menor al Vallès
Tant el celler de Can Morral com la masia de Ca n’Oliveró vaticinen una collita dolenta perque la manca d’aigua ha fet que el raïm no cresqués gaire als camps del Vallès
- Defuncions a Terrassa: les cerimònies del dijous 3 d’agost del 2023
ARA A PORTADA
Publicat el
02 d’agost de 2023 a
les 19:07
Serà una verema dolenta. De fet, la collita de raïm serà en torn al 50% al d’un any normal, calculen els pagesos de la comarca del Vallès consultats.
I és que la sequera (amb les consegüents restriccions d’aigua), així com les altes temperatures, han fet madurar el raïm molt ràpid. El canvi climàtic pica a la porta.
“Tenim algunes varietats de raïm ja madurades, però amb el gra super petit: pràcticament és pell i pinyol”, lamenta Maria Font, enòloga i pagesa del Celler Can Morral (a Ullastrell). És refereix al chardonnay, del qual diu que té la mida d’un “pèsol”, mentre que una altra varietat primerenca com és el muscat serà més productiu.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Una campanya per prevenir la venda i el consum de vàpers entre menors
-
Terrassa
Els Minyons busquen els castells de nou a la Diada del Patrimoni
-
Terrassa
S'obre un esvoranc a l'avinguda de Jacquard
-
Terrassa
“Tasta Barris Terrassa”: una credencial per descobrir les festes majors dels barris
-
Terrassa
Sant Pere obre el foc de les festes majors de barri
-
Terrassa
Terrassa pren d’exemple Girona per al recinte firal