Deixem enrere un juliol sense onades de calor com les del 2022, però amb tres pics de calor que el dia 18 van marcar una màxima a l’observatori de la UPC de 40,1 °C i de 42 °C a Can Poal. Només en dues ocasions la temperatura d’un juliol a Terrassa supera aquest registre del dia 18. El 6 de juliol del 1982 es va registrar el rècord absolut de temperatura un juliol a la Terrassa amb 42,4 °C. Dotze estius després, el 1994, el dia 4 de juliol es van assolir els 40,5 °C. Són les calorades de dia. De nit, el juliol del 2023 ha estat un mes difícil de dormir per les altes temperatures nocturnes. Han estat menys que el 2022, amb 27 nits tropicals en què el termòmetre no va baixar dels 20 °C. El darrer mes van ser 22 les nits a més de 20 °C, concretament la nit del 18 al 19 de juliol es van registrar 24,2 °C a la ciutat.
Un juliol 2,3 °C per sobre de la mitjana en 59 anys
Terrassa
Durant 22 jornades, s’han superat els 30 °C de dia i no s’ha baixat dels 20 °C de nit
- Micromecenatge de “Carretera a Gusen” per arribar als festivals
ARA A PORTADA
Publicat el
02 d’agost de 2023 a
les 21:21
Actualitzat el
03 d’agost de 2023 a les
19:35
Tres pics de calor, cap onada i només 1,6 litres de pluja. Els trenta-un dies del mes de juliol s’acomiaden amb l’etiqueta de càlid i sec. I amb una dada que confirma que l’escalfament del planeta continua el seu inexorable camí, també a Terrassa. Juliol acaba amb una temperatura mitjana de 26,5 °C, el que suposa una desviació de 2,3 °C respecte a la mitjana de 24,2 °C dels darrers 59 anys a la ciutat.
Es tracta d’una pujada del termòmetre “molt alta -comenta Josep Maria Gibert, observador oficial de l’observatori de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) i del Servei Meteorològic de Catalunya, situada a la UPC-. En tota la sèrie de temperatures de juliol des de l’any 1964 a la ciutat, la mitjana se situa sensiblement per sota”.
El balanç de juliol arriba a les portes d’una baixada de temperatures avui, divendres i dissabte, que ens recordarà a l’arribada dels primers dies de tardor. Serà un miratge. La temperatura tornarà als registres propis de l’estiu.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa revisa les mesures del Pla Alfa davant l'alt risc d'incendi forestal
-
Terrassa
Terrassa reconeix els nou estudiants de la ciutat distingits per la seva excel·lència a les PAU 2026
-
Terrassa
Terrassa envia 745 caixes d’ajuda a Veneçuela
-
Terrassa
El Moaré creix amb més creativitat i més interacció
-
Terrassa
Deu anys al Centre, 38 d'història: així ha crescut Salt Idiomes
-
Terrassa
La festa major de les Martines omplirà el barri d’activitats durant tot el cap de setmana