Barris, cafè a cafè… Cementiri Vell, en un veïnat farcit d’espais
Terrassa
El Cementiri Vell, a més dels que ja té als seus confins, està envoltat de força espais oberts per al lleure
ARA A PORTADA
-
Terrassa Llum verda al macropolígon dels Bellots II amb una inversió de 73 milions d'euros Joan Muñoz
-
Terrassa Què es necessita per estudiar a Terrassa?: consulta les notes de tall per accedir a la universitat Arnau Fort
-
Terrassa Quants espectadors van tenir els concerts de Festa Major?: Consulta totes les dades de la diada Joan Muñoz
-
-
Terrassa Un dispositiu policial contra l'incivisme a Sant Pere Nord es tanca amb dues denúncies i 25 identificats Joan Muñoz
Publicat el
05 d’agost de 2023 a
les 07:50
Actualitzat el
04 d’agost de 2023 a les
20:32
Cada nom de cada barri té la seva història particular i, en el cas del d’avui, és aquella narració típica que, pot sonar a sopar de duro, però que és real al cent per cent. No cal ser molt eixerit per relacionar que, si al barri se l’anomena Cementiri Vell, és justament per aquest motiu, perquè anys enrere, hi havia un cementiri. Això sí, en els seus inicis, per acollir als cossos dels militars.
Encara que un barri no sigui de dimensions espectaculars, no ha d’estranyar que no es viu de la mateixa manera en una punta que en l’altra. En aquest cas, però, la compactabilitat del Cementiri Vell és inqüestionable i, tot en si, fa l’aparença de ser d’una homogeneïtat considerable.
Un tallat al bar El Racó, més a les hores del vermut que no pas com a complement del croissant o de l’entrepà, promou que no es trobi molta gent. Agost, divendres i més a prop del migdia que no pas del matí, fan que hi hagi poc marge per a la conversa.
Hi ha un diàleg de caràcter polític entre un client i el que regenta el local. Una dona, que també s’ha decantat per un cafè conta que el barri, si més no en aquell tros de l’artèria principal, la rambla de Sant Nebridi, té parts noves i altres de més antigues, i hi ha hagut força moviment de persones pel veïnat.
Es queixa que, a la petita rambla de més avall, el passeig de Joan Miró, l’activitat comercial no s’ha acabat de consolidar mai. Elogia, però, la presència d’una bona part de zona verda, la plaça de Joaquim Ventalló. “Està bé tenir espais com aquests al mig del barri” o al seu voltant, deixa anar, més o menys d’aquesta forma.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa revisa les mesures del Pla Alfa davant l'alt risc d'incendi forestal
-
Terrassa
Els ajuts de menjador baixen un 7,9% tot i l’augment de la demanda
-
Terrassa
Terrassa reconeix els nou estudiants de la ciutat distingits per la seva excel·lència a les PAU 2026
-
Terrassa
La Primitiva deixa un premi de més de 44.000 euros a Terrassa
-
Terrassa
Terrassa envia 745 caixes d’ajuda a Veneçuela
-
Terrassa
El Moaré creix amb més creativitat i més interacció