Augmentarà el rebut de l’aigua?
Terrassa
El govern valora la repercussió de l’increment de preus d’Aigua Ter-Llobregat en els comptes de Taigua i si puja el rebut
- L’ampliació de la C-16 no arribarà a temps
ARA A PORTADA
Publicat el
10 d’octubre de 2023 a
les 20:44
Com un gerro d’aigua freda. Mai millor dit. La proposta del consell d’administració de l’ens Aigua Ter-Llobregat (ATL) d’apujar un 33,7% a la seva tarifa mitjana ha desfermat un terratrèmol en els municipis als quals abasteix, entre els que figura Terrassa. ATL ha anunciat que passarà de cobrar 0,74 euros a 0,99 euros per metre cúbic que distribueix com a majorista, un increment que repercutirà en el rebut que pagaran els veïns de la majoria dels 116 municipis als quals abasteix.
Què passarà a Terrassa? Doncs l’Ajuntament informa que està “estudiant quin impacte tindrà aquesta pujada en l’empresa pública” Taigua, si es repercutirà en el rebut que paguen els consumidors i en quina mesura.
Terrassa és un dels municipis clients d’ATL, però no forma part del llistat de municipis que compren el 100% de l’aigua que consumeixen a la proveïdora.
La ciutat té vies pròpies de captació i subministrament d’aigua, a través de captacions al riu Llobregat i procedent de pous. En funció de les necessitats d’abastiment o del cost del tractament de l’aigua a l’Estació de Tractaments d’Aigües Potables (ETAP), Taigua complementa l’aigua pròpia amb la compra a ATL.
Les proporcions varien en cada moment, però actualment la màxima presència d’aigua procedent d’ATL al cabal que rep cada llar de Terrassa no supera el 40% del tota, segons fonts municipals.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
El Mercadal, sis segles d’evolució i canvis
-
Terrassa
El DT Quiz sobre el comerç terrassenc: participa-hi!
-
Terrassa
Establiments que han vist canviar Terrassa
-
Terrassa
Cinc dècades de transformacions: l'eix cronològic del comerç a Terrassa
-
Terrassa
Jan Paloma, propietari del comerç més antic de Terrassa: “Abans, hi havia molta necessitat i poca competència”
-
Terrassa
El Primer Premi de la Loteria Nacional cau a Terrassa