El ple del Consell Comarcal aprova la gestió comarcal dels residus i la nova taxa
L'òrgan comarcal confirma que els terrassencs veuran incrementada en un 50% el rebut dels residus
- Propietaris de Collserola s’uneixen per protegir el bosc
ARA A PORTADA
-
Terrassa projecta assolir els 10.000 habitatges assequibles l'any 2031 per frenar l'emergència residencial Pilar Màrquez
-
-
Més de 3.000 quilòmetres amb una bicicleta càmper per tota la península: “Tinc la necessitat de sentir-me viu” Arnau Fort
-
-
Can Boada tornarà a lluir l’esperit medieval amb més activitats i més aposta pel comerç que mai Arnau Fort
Publicat el
19 d’octubre de 2023 a
les 19:03
Actualitzat el
19 d’octubre de 2023 a les
19:21
El Ple del Consell Comarcal del Vallès Occidental ha acceptat aquesta tarde les delegacions del tractament dels residus municipals per part dels ajuntaments de Rubí, Sabadell, Santa Perpètua de Mogoda, Sentmenat, Terrassa i Ullastrell. Tots aquests muicipis han aprovat en ple la delegació de competències a favor de l’ens comarcal.
Amb aquestes delegacions, el Consell Comarcal preveu que el tractament dels residus municipals el porti a terme el Consorci per a la Gestió de residus del Vallès Occidentals a través de les seves plantes de titularitat (El CTR-Vallès i la Planta de Biometanització de Can Barba), o bé del gestor de residus que s’estableixi.
El ple comarcal també ha aprovat avui inicialment la taxa comarcal. Ara s’iniciarà un termini de 30 dies d’informació pública.
Aquesta taxa comarcal s’implementarà als sis municipis que han delegat la gestió dels seus residus. La ciutadania veurà com a partir del 2024 es desdobla el rebut de la taxa de residus: una taxa municipal per la recollida dels residus i una segona comarcal per al tractament.
Pel que fa al model de taxa, el ple comarcal ha aprovat dos formats: una pels municipis que compten amb un sistema de recollida amb identificació d’usuari ( Ullastrell i Sentmenat) i una altra pels municipis que no compten amb aquest sistema d’identificació (Rubí, Sabadell Terrassa i Santa Perpètua de la Moguda).
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
PSC i ERC reclamen una solució consensuada per a la plaça de Rosa Mora
-
Terrassa
El PSC acusa el govern de "falta de previsió" amb el menjador escolar i exigeix més control en el nou contracte
-
Terrassa
La Cecot comunica el condol per la mort de Joan Antoni Pujals i Vallhonrat, figura central en la fundació de l’entitat
-
Terrassa
Els Minyons de Terrassa estrenen dos castells a la Diada del Patrimoni
-
Terrassa
Saps on són... els felins a la porta de l'ensenyament
-
Terrassa
Un jove terrassenc amb un euro i un objectiu, conquerir Europa: "Hi ha molta més gent bona del que se'ns diu"