Objectiu: apropar els Drets Humans a l’escola
Terrassa
Coincidint amb els 75 anys de la Declaració dels Drets Humans, el Col·legi d’Advocats de Terrassa ha signat aquest dilluns un conveni amb les sindicatures de Terrassa, Rubí i Sant Cugat
- Objectiu: apropar els Drets Humans a l’escola
ARA A PORTADA
- Jordi Guillem
- Redactor a Diari de Terrassa
Publicat el
11 de desembre de 2023 a
les 19:36
Difondre els drets humans entre els alumnes de primària i d’instituts és l’objectiu comú que ha reunit aquest dilluns a la Masia Freixa el Col·legi d’Advocats de Terrassa (ICATER) i els síndics de greuges de Terrassa (Mustapha Ben El Fassi), Rubí (Carles Aluju) i Sant Cugat del Vallès. La degana de l’ICATER, Carmen Oriol, ha signat un conveni de col·laboració amb les sindicatures de les tres ciutats vallesanes. No s'ha perdut l'acte l’anterior síndica de greuges de Terrassa, Isabel Marquès.
La signatura, que ha reunit advocats, polítics i membres del teixit associatiu, s'ha celebrat coincidint amb la commemoració del 75è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans, que es va celebrar diumenge passat. Després dels diferents parlaments, Josep Ballbè ha interpretat un fragment de la serenata de Franz Schubert com a símbol de pau i concòrdia.
La iniciativa parteix d’una proposta de la comissió de drets humans de l’ICATER, presidida per Jordi Estapé, i té com a objectiu establir diferents bases de cooperació. L’objectiu és difondre els drets humans a les tres ciutats, fonamentalment en les activitats pedagògiques de les diferents escoles de primària i instituts.
“Apostar per la divulgació dels drets humans té tot el sentit en una feina com la nostra. La proximitat amb la ciutadania ens farà la feina més senzilla a tots”, ha assenyalat la degana Carmen Oriol.
El síndic Ben El Fassi ha tancat l’acte amb una ponència sobre el recorregut històric dels drets humans. “Terrassa, Rubí i Sant Cugat són ciutats pioneres en la defensa de la igualtat i la llibertat entre tots els ciutadans”, ha explicat.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa obre borses de treball per cobrir vacants temporals
-
Terrassa
Terrassa realitzarà una prova pilot per estendre la línia de bus L12 per Can Palet de Vista Alegre
-
Terrassa
Xavier Casas, bomber terrassenc: "L'olor, la visió, allò que escoltes a Veneçuela et destrossa; és una experiència molt dura"
-
Terrassa
Un nou dispositiu del Pla Kanpai contra la multireincidència es tanca amb 4 detinguts i 191 identificats a Terrassa
-
Terrassa
Cancel·lacions i nous horaris l'últim dia de la Festa Major per esquivar la calor intensa
-
Terrassa
Terrassa activa el Pla d’Emergència Municipal pel risc extrem d’incendis i l’episodi de calor intensa