Saps on és... aquest monument amb quatre barres que s’alcen al cel?
Terrassa
A la plaça de l’Onze de Setembre es troba aquest monument dedicat a una de les simbologies del sentiment català
ARA A PORTADA
-
Terrassa Jordi Ballart: "Hem de ser protagonistes d'aquest futur, no simples espectadors" Jordi Guillem
-
Terrassa La tempesta de calamarsa sorprèn Terrassa: "Pedres com a monedes de dos euros" Jordi Guillem
-
Terrassa Baralla a l'estació del Nord de Terrassa: Ferit al cap i detingut després d'una persecució fins a la Rambla Jordi Guillem
Publicat el
29 de desembre de 2023 a
les 16:47
Actualitzat el
29 de febrer de 2024 a les
13:21
La plaça dedicada a una data com l’Onze de Setembre, la Diada de Catalunya, no podia estar ornamentada amb una escultura amb un significat allunyat de l’esperit d’aquesta efemèride. Inaugurada, com no podia ser d’una altra manera, un 11 de setembre, el de l’any 2009, aquesta obra, que té com a títol “Al Vent”, representava un matrimoni perfecte amb una plaça que, s’ha dit, es va configurar aprofitant restes de làpides, quan es va remodelar, l’any 1991. Rumor que, com passa amb tots els rumors, ningú confirma.
L’artista d’aquest monument fou Albert Novellon, que va plasmar una figura de les quatre barres que caracteritzen l’ensenya catalana, però les va dotar d’una perspectiva com si estiguessin en moviment. Per això, el nom de l’escultura. Per aquest motiu, ni són del mateix volum ni tenen la mateixa forma. Són totalment lliures i així s’alcen cap al cel i al’infinit.
Novellon, nat a Manresa, però establert a Terrassa des dels 10 anys, va fer una mica de tot. Va ser escultor, ceramista, pintor, il·lustrador, dissenyador, escenògraf, fotògraf i professor, a més de ser una d’aquelles persones que es desviuen per la cultura i la treballen i mimen. El que en diuen, un activista cultural.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Assaig en remull per als Minyons de Terrassa al llac de Vallparadís
-
Terrassa
S'esperen tempestes i baixada de temperatures per divendres a Terrassa
-
Terrassa
FOTOS | Plats de pescadors de la costa
-
Terrassa
Per què els mosquits piquen més unes persones que altres? La resposta és a la nostra pell
-
Terrassa
La calor posa contra les cordes el transport públic: “L’andana és la mort”
-
Terrassa
FOTOS | Pizza marinada amb havaneres a Calella